2008-10-01

Klaipėdos sporto arena: kam dar rengia dovaną mokesčių mokėtojų sąskaita Klaipėdos m. valdžia?

DĖL ĮSTATYMO PAŽEIDIMO BALSUOJANT DĖL KLAIPĖDOS UNIVERSALIOS SPORTO ARENOS KONCESIJOS SUTARTIES PROJEKTO

 

Vyriausybės atstovei Klaipėdos apskrityje K.Vintilaitei

Danės g.17, LT-92117 Klaipėda,

tel./faksas (8~46) 31 29 43 k.vintilaite@lrvk.lt

2008 09 29 Nr.

PRAŠYMAS

 

Kreipiamės į Jus, prašydami apginti įstatymuose įtvirtintas valdžios sprendimų priėmimo skaidrumo, viešumo nuostatas ir privalomą įstatymų laikymąsi.

Kelis mėnesius Klaipėdos m. tarybos valdančioji dauguma įvairiais būdais stengėsi įslaptinti Klaipėdos daugiafunkcinio sporto ir pramogų komplekso (toliau – Arenos) valdymo ir naudojimo koncesijos suteikimo konkurso sąlygų ir pagrindinių koncesijos sutarties sąlygų patvirtinimo bei konkurso dėl koncesijos suteikimo vykdymo etapų nustatymo medžiagą, sprendimų projektus, jų svarstymą. Tokie slaptumo bandymai buvo atliekami grubiai pažeidžiant Lietuvos Respublikos įstatymus.

Jūsų, prokuratūros ir opozicijos bendromis pastangomis pavyko pasiekti, kad 2008 08 14 d. Klaipėdos m. savivaldybės tarybos (toliau – Tarybos) posėdyje šis klausimas nebūtų svarstomas slaptai.

Tačiau 2008 09 25 d. Tarybos posėdyje, nors ir svarstant viešai šį klausimą, vėl buvo pažeistas įstatymas, nes sprendimo projektas nebuvo apsvarstytas viešai, nebuvo apsvarstytas Tarybos komitetuose, nebuvo normalios racionalios diskusijos.

Vietos savivaldos įstatymo 14 str. 11 punkte nustatyta, kad: „Savivaldybės tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka yra pateikti sprendimų projektai. Ekstremalių situacijų atvejais meras turi teisę pateikti savivaldybės tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą ne pagal nustatytą tvarką".

Taigi, pagal Klaipėdos m. savivaldybės tarybos veiklos reglamentą aukščiau minimas sprendimo projektas privalėjo būti apsvarstytas komitetuose:

„66.4. Gavęs įregistruotą sprendimo projektą meras nusprendžia, su kokiais komitetais ir institucijomis turi būti derinamas sprendimo projektas, taip pat nusprendžia, ar paskirti pagrindinį komitetą išvadoms dėl sprendimo projekto teikti. Prireikus meras savo iniciatyva, sprendimo projekto rengėjo ar komiteto  siūlymu gali pavesti Savivaldybės administracijai pateikti savo išvadas dėl sprendimo projekto.

66.7. Sprendimai, kuriems įgyvendinti reikia lėšų arba jei jie susiję su mokesčiais, rinkliavomis, turto naudojimo ir finansavimo klausimais, privalo būti derinami ir su Finansų ir ekonomikos komitetu."

Deja, tokių svarstymų šiuose komitetuose nebuvo. Vieninteliai „svarstymai"  - iki minimo klausimo išslaptinimo vykę neteisėtai sušaukti ir ne pagal reglamentą vykę neva tai jungtiniai atseit tarybos komitetų posėdžiai, kuriuose nebuvo nei viešumo, nei skaidrumo, nei racionalaus apsisprendimo dėl išlaidų ir sąlygų operatoriui.

Šių įstatymų nesilaikymo rezultatas gali būti didžiuliai nuostoliai Klaipėdos m. biudžetui. Tuo tarpu, pvz. Kauno arenos statybos ir valdymo svarstymas vyksta atvirkščiai: operatorius privalės prisidėti prie arenos statybos („būsimasis operatorius turės tapti ir daliniu finansuotoju. Į arenos statybos darbus bus investuojama 170 mln.litų, tačiau būsimasis operatorius turės ateiti su 32 milijonais, kurie bus skirti vidaus įrenginių ir apdailos darbams" – citata iš Kauno  mero2008 09 29 d.  interviu balsas.lt portalui).

Prašome Jūsų neleisti įsigalioti aukščiau minėtam sprendimui (sustabdyti jo galiojimą, panaikinti per teismą, etc.)  ir sugražinti šio projekto svarstymą remiantis įstatymų reikalavimais.

 

Tėvynės sąjungos frakcijos pirmininkas Naglis Puteikis

Komentarų nėra: