2009-04-30

VEIKLOS PROGRAMA uosto direkcijos generalinio direktoriaus pareigoms


Priedas prie Naglio Puteikio 2009 04 28 d. pareiškinių dokumentų dalyvauti konkurse į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus pareigas.

MISIJA
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus misija yra Klaipėdos uostą padaryti patrauklų, nugalėti konkurentus dėl krovinių ir keleivių srauto pasiūlant geresnes krovai ir keleiviams krantines ir sąlygas uosto teritorijoje, didinti visuomenės pasitikėjimą KVJUD-a (išlaidų taupymas, nuimti nereikalingo slaptumo skraistę nuo uoste atliekamų darbų kainų bei užterštumo rodiklių).

Krovinių transportavimo sausuma, keliais ir geležinkeliu kaštai ir jų srautai, strategija, kaip perimti, nukreipti šiuos srautus nuo kaimynų pas mus – ne KVJUD gen. direktoriaus darbas, tai Vyriausybės ir susisekimo ministerijos pareigos.

Todėl KVJUD gen.direktoriaus
PAGRINDINIAI UŽDAVINIAI PAGAL SVARBĄ:

1. Maksimalūs gyliai ir maksimaliai modernios krantinės, bei geriausios sąlygos krovai prie specializuotų krantinių, parengti ministerijai įsakymo projektą dėl investavimo į krantines kriterijų bei eiliškumo nustatymo.
2. Plėsti keleivių srautus įskaitant kruizinių laivų srauto didėjimą.
3. Pajamos iš krovos - ne viskas, įvaizdis ir uosto garsinimas svarbus ne tik ekonomine prasme, todėl būtina sudaryti sąlygas maksimaliai plėtoti mažųjų laivų – pramoginių ir jachtų srautus, ypač į Nemuno aukštupį bei į Kaliningrado sritį;
4. KVJUD atliekamų rangos darbų įkainių viešinimas internete;
5. Užterštumo rodiklių uoste viešinimas internete.

BŪDAI ŠIEMS TIKSLAMS PASIEKTI:

Parengti ministerijai įsakymo projektą dėl investavimo į krantines kriterijų bei eiliškumo nustatymo, jų pagrindas – kompanijos, kuri nuomoja krantines, sumokėtų rinkliavų, mokesčių dydis vienam kv. metrui krantinės (kas daugiau uždirba iš vieno bėginio metro, atsižvelgiant į krantinės specializaciją).
Viešesni nei iki šiol gilinimo, valymo ir krantinių statybos ir rekonstrukcijos darbų konkursai – tai atpigins darbų kainas ir pagerins kokybę: skelbti tarptautinius šių darbų rangos konkursus esant didesnei nei 1 mln.lt vertės darbams (dabar KVJUD skelbia tik nuo 17 mln. Lt). Nelaukti, kol atsilieps į skelbimus, o aktyviai kviesti ir kitų valstybių statybos darbų kompanijas šį šiuos konkursus.
Būtinai viešai internete skelbti ne tik visų rangos konkursų sąlygas, bet ir jų rezultatus – informaciją apie pasirašytas sutartis nurodant kainas ir terminus, bei atsiskaitymo sąlygas; o taip pat informaciją apie tokių sutarčių įvykdymą ar laiku įvykdyta, kiek pabrango ir kodėl.
Būtinai viešai internete skelbti analogišką informaciją apie po sutarčių pasirašymo atsiradusius papildomus darbus; būtinai viešai internete skelbti informaciją apie pagrindinių rūšių darbų kiekvieno ketvirčio vidutinius įkainius pagal sudarytus kontraktus (pvz. kiek kainuoja gilinimas, kiek kainuoja metalinių įlaidai ir jų kalimas, akmenų iškėlimas ir pan.).
Būtinai nupirkti žemsiurbę - tai ženkliai atpigins valymo ir gilinimo darbus, greitai atsipirks.
Įrengti bent 10 oro taršos ir keletą vandens užterštumo matavimo stotelių, kurios iš įvairų uosto vietų kas valandą internete viešai skelbtų informaciją apie oro užterštumą kietosiomis dalelėmis, angliavandeniliais, kitais pagrindiniais krovos produktais, kurie gali kelti grėsmę žmonių sveikatai.

Naglis Puteikis

2 komentarai:

Anonimiškas rašė...

"Parengti ministerijai įsakymo projektą...". Ir viskas? Gera biurokratinė mokykla praeita.

Naglis Puteikis rašė...

Dabar kriterijus, kada kokios kompanijos krantinę rekonstruoti ir kiek į tai investuoti nustato ne minsiterija, o oligarchai, kurie ir nuomoja tas krantines. Kriterijų nėra.
Nustačius taisykles minsitro įsakymu, keliskart padidėtų atsiperkamumas investicijų, sumažėtų korupciniai ir protekciniai sprendimai. Krantinės greičiau atsipirktų.