2010-01-29

Klaipėdoje toliau deginami istoriniai pastatai, o teisėsauga nieko nedaro

Fotografijose - viena gražiausių ikikarinių  pradinių mokyklų Klaipėdos apskrityje 1905 statyta Smeltės istorinė mokykla iki ir po tyčinio padegimo 2010 01 24 d. 3

N.P.: dėl nuolat tyčia deginamų Klaipėdos paveldo objektų, kurių dauguma yra savivaldybės nuosavybė, inicijuoju pasitarimą savivaldybėje, kuriame dalyvautų priešgaisrinės apsaugos ir teisėsaugos institucijų, tarp jų ir prokuratūros, atstovai.

Gaisre - ir istorinis, ir kriminalinis pėdsakas

Ve.lt; 2010 m. sausio 25 d.

ve.lt jau rašė, kad sekmadienį po pietų uostamiestyje, Nemuno gatvėje, degė apleistas trijų aukštų pastatas.

Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinio padalinio vedėjo Naglio Puteikio nuomone, šis pastatas, 1905 metais statyta Smeltės istorinė mokykla, vadinama gražiausia iki Antrojo pasaulinio karo statyta pradine mokykla Klaipėdos apskrityje, buvo padegta tyčia.

"Pastatas priklauso savivaldybei, buvo nenaudojamas, tačiau tvirtai užsandarintas geležinėmis grotomis, todėl niekas negalėjo į pastatą patekti savarankiškai. Gaisrininkams teko naudoti metalo pjovimo įrangą, kad patektų į vidų. Gaisro židininiai rasti visuose trijuose pastato aukštuose", - pareiškė N. Puteikis.

Anot paveldosaugininko, šalia šio pastato numatomas geležinkelio į uostą platinimas.

"Ši mokykla - vienas iš penkių palei Nemuno gatvę ir numatomą rekonstruoti geležinkelį išsidėsčiusių istorinių pastatų. Po to, kai visuomenės iniciatyva Kultūros paveldo departamentas inicijavo jų paminklosauginį inventorizavimą, keturi iš jų pradėti savavališkai griauti, o gražiausias ir vertingiausias iš jų - Smeltės mokykla – padegtas.

Kultūros vertybių tyčinis deginimas – kasmet populiarėjantis būdas paveldo objektą pripažinti avarinės būklės ir nugriauti", - nerimą išreiškė N. Puteikis.

2007 metais buvo padegta 1865 m.statyta buvusi Ferdinando aikštės berniukų mokykla M. Šerniaus g. 12. 2009 metais padegta buvusi skerdykla Liepų g. 53. Pasak paveldosaugininkų, abu pastatai stovėjo tvirtai ir patikimai užsandarinti.

"Abiem atvejais gaisro vietose nebuvo nei šiukšlių, nei kitų degių medžiagų, tačiau Priešgaisrinės apsaugos departamentas kažkodėl yra įsitikinęs, kad tai savaiminiai užsidegimai ir atsisako pradėti ikiteisminius tyrimus.

Ikiteisminius tyrimus prižiūrinti Klaipėdos miesto prokuratūra aktyviai gina tokią Priešgaisrinės apsaugos departamento poziciją, todėl Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinio padalinio nuomone tyčiniai istorinių pastatų padegėjai jaučiasi nebaudžiami ir ši praktika nesustabdomai plinta", - pareiškė N. Puteikis.

4 komentarai:

Anti-kvadistas rašė...

O argi gali buti kitaip, jei KPD sedi paveldo naikintojai? Ir kol to shudo neisnaikinsim, gyvenimo nebus. Tik negyvas kvadininkas garantuos paveldo islikima!

Anonimiškas rašė...

Visur korupcija!
Įstatyme lyg ir numatyta, nugriovus saugomą pastatą (avarinės būklės), jo vietoje atstatyti tokį pat. Tai jei šis punktas veiktų, tai gal nebūtų deginimų? Reiktų stiprinti kontrolę ir priežiūrą. Blogas pvz. Vilniuj Naujamiestyje - nugriovus avarinės būklės medinius pastatus (1-2 aukštų), jų vietoje iškylą 5-8 aukštų daugiabučiai.
Negi nieko negalima padaryti? Nėra kur kreiptis aukščiau dėl padegimų?
Na o Klaipėdos paveldo apsaugai siūlau aptverti nenaudojamus objektus dygliuota tvora, kad tikrai niekas nepatektų - jei pateks, tikrai bus matyti, kad nesavaime prakiuro tvora.

iiveta rašė...

Manau tokiems pastatams užsandarinti grotos yra būtinos. Saugu bent jau, kai nėra galimybės žmonėms vaikščioti savarankiškai.

Anonymous rašė...

Mano gyvenimas buvo sunaikintas, kai vyras man siuntė daiktus, po 13 metų mes buvome kartu. Buvau pasimetusi ir bejėgė, išbandžiusi tiek daug būdų, kaip susigrąžinti vyrą. Vieną dieną darbe buvau išsiblaškęs, nežinodamas, kad man paskambino viršininkas, todėl jis sėdėjo ir klausė, kas tai yra, aš jam pasakiau, o jis nusišypsojo ir pasakė, kad tai nėra problema. Aš niekada nesupratau, ką jis turėjo omenyje, nesunku susigrąžinti savo vyrą, jis sakė, kad jis naudojo burtą, norėdamas susigrąžinti savo žmoną, kai ji paliko jį kitam vyrui. Mano bosas. Jis man davė DR ODION el. Pašto adresą, kuris padėjo susigrąžinti žmoną. Aš niekada netikėjau, kad tai pavyks, bet neturėjau kito pasirinkimo susisiekti su mano pasakymais, ir jis paprašė mano informacijos mano vyras galėjo pasiūlyti išmesti jam burtą ir aš nusiunčiau jam išsamią informaciją, bet po dviejų dienų mama man paskambino, kad mano vyras teisinasi, kad jis nori manęs grąžinti, aš niekada netikėjau, nes tai buvo tik sapnas ir aš turėjau skubėti pas mamą ir, mano nuostabai, klūpėdamas klūpojo, kad mano vyras prašytų manęs atleisti, kad jis nori manęs ir vaiko namo, kai aš pasakiau DR ODION pokalbį dėl staigaus vyro pasikeitimo ir jis aiškiai pasakė: man, kad mano vyras mylės mane iki pasaulio pabaigos, kad jis niekada nepaliks kitos moters. Dabar aš ir mano vyras vėl grįžome kartu ir pradėjome daryti juokingus dalykus, kurių jis dar nebuvo daręs, jis mane džiugina ir daro tai, ką manoma daryti kaip vyrui, nesikaupiant. Prašau, jei jums reikia bet kokios pagalbos, kreipkitės pagalbos į DR ODION. Jo el. Pašto adresas yra (drodion60@yandex.com) arba paskambinkite +2349060503921 ARBA taip pat „WhatsApp“