Naglis Puteikis: išlaisvinkime Tautą nuo valdžios savivalės – grąžinkime
valstybę žmonėms!
„Laisvas laikraštis“: N.Puteikį kalbina Jonas Kazimieras Burdulis
Kaskart, kai tik žmonėse pasklinda rinkimų
nuojauta, tuoj pat ji tampa svarbiausiu metų įvykiu. Tada jau nebesvarbu, koks
mafijozas buvo pagautas ir pasodintas kalėjiman, kaip ir nebe svarbu ką jis
išprievartavo ar nužudė, ką ir kiek pavogė, kiek milijonų buvo paleisti vėjais,
kiek ir kokių aferų atskleidė Temidės sargai, – vis tiek visi tie vagys kaip sausi
plaukė, taip sausi ir išplaukė.
Rinkimai nurašo viską. Viskas pamirštama,
nelyginant nelabasis mūsų visų atmintį būtų ištrynęs ir prieš akis gražiai
besišypsančių ponų atvaizdus išrikiavęs; tas gražus, anas dar gražesnis, tas
meilus, anas dar meilesnis. Ir atsirink, kad nori iš to gausybės rago! O visos
televizijos lyg pasiutusių šunų būtų aprietos, – tik lenktyniauja kuri tuos
ponus mums į smegenis giliau įbruks – gardžiai iškvėpintus ir dailiai
įpakuotus: pirkite, gerbiamieji, juk už mažne už dyką! Ir niekas nesusigaudo,
kad tai ne mums parduoda, o mus tiems ponams pardavinėja – mūsų sąžines, mūsų
protus, mūsų jausmus, mūsų gyvenimą…
Rinkimai užmaskuojami gausiu žodžių srautu.
Politikai mus vilioja naujais pažadais, naujomis galimybėmis, naujomis gerovėmis
ir naujais melais. Ko tik mes neprisiklausėm, ko tik negirdėjom iš mūsų
geradėjų, (ar iš mūsų niekadėjų?): ko tik mes nepatyrėme: kažkokių „proveržių“
(nežinia kokių ir nežinia kurlink?), anot jų mes jau gyvename bene penktoje ar
dešimtoje „gerovės valstybėje“, mes jau seniausiai mintame medumi ir paukščių
pienu. O mūsų senjorai jau taip labai gerbiami, kad jie net nebeįsivaizduoja
kaip juos dar labiau ir gražiau pagerbti būtų galima.
Garbioji mūsų Ekscelencija Tautos labui penkerius
metus triūsė bergždžią triūsą. Ji pagerino savo pačios rekordą pučiant miglą
mums į akis: Jos pirmtakai nei velionis A. M. Brazauskas, nei V. Adamkus nė iš
tolo jai neprilygo supriešinant Tautą, pasėjant nesantaiką aukščiausiuose
valdžios sluoksniuose, – tiksliau sakant, jiems tokie supriešinimai kuo
mažiausiai rūpėjo. Jie abu kaip sugebėdami dirbo savo darbą ir tiek, ką čia dar
bepridursi. O Dalia Grybauskaitė egzamino valdžia neišlaikė. Gal būt dėl to,
kad ji pati griebėsi egzaminuoti kandidatus į ministrus ir rašyti pažymius už
anglų kalbos žinias, – lyg tai būtų vienintelė Lietuvos Konstitucijos jai
priskirta priedermė. Na, bet kiekvienas daro tai, ką tėvai mažam į galvelę
įdiegė, ko gyvenimas išmokė. Tik pasakykite, gerbiamieji, kas jai į galvą
įkalė, kad Lietuvoje gimusiai, Lietuvoje užaugusiai, Lietuvoje mokyklą
baigusiai mergaitei vien dėl tuščios savo užgaidos (gal akių ar plaukų spalva
nepatiko?) atsisakė suteikti Lietuvos pilietybę? Kas supras tą beširdiškumą,
parodytą Žygimantei Lukoševičiūtei jaunai ir dailiai mergaitei, kuri nuoskaudos
neapsikentusi paliko Lietuvą?
O kas supras gerbiamus V. Landsbergį ir A.
Kubilių, kurie iš kailio neriasi ir vienas per kitą garsinasi beramstantys
pašlijusį D.Grybauskaitės autoritetą Lietuvos Prezidento rinkimuose? O kas
supras, kodėl tarp gausingų Lietuvos konservatorių garbingesnio kandidato į
prezidentus neatsirado?
Bemaž visi kiti kandidatai pakankamai gražūs,
pakankamai dailūs, tik nežinia, ar jie sugebėtų Lietuvą ištraukti iš to liūno,
į kurį ji pateko mūsų valdžios vyrų ir moterų šunkeliuosna nuvesta. Deja, su
mažytėmis išimtimis…
Kad tokia valdžia Lietuvai ir už mirtį
baisesnė, šiandien vargu bau kas nors suabejotų. O ar atsiras kandidatų tarpe
toks, kuris visa tai suprastų ir imtų išmėžti tą apstų mėšlą, kurio valdžios
koridoriuose ir kabinetuose per ištisus du dešimtmečius taip gausiai pritrypta?
Mūsų korespondentas Jonas Kazimieras Burdulis
aplankė kandidatą į Lietuvos Respublikos prezidentus Lietuvos Respublikos Seimo
narį Naglį Puteikį ir paprašė pasidalinti su mūsų skaitytojais apie Lietuvos
būklę, apie iškilusius uždavinius, kaip siekti ir kaip pasiekti jų sprendimo.
JKB: Ar
galėtumėte apibūdinti kokioje būklėje šiandien yra valdžios ir tautos santykiai,
ar tarp jų vyksta dialogas, ar galima teigti, kad tas dialogas vyksta
normaliai, kad visi matome jo vaisius?
NP: Norėčiau
pradėti nuo vakar įvykusių šventinių
renginių. Kaip žinote, kovo 11 d. įvyko du mitingai. Vienas – valdžios remiamas
ir žmonių eitynės nuo Arkikatedros iki Seimo, kuriame dalyvavo konservatoriai,
liberalai ir socialdemokratai, ir kitas mitingas, ir kitos eitynės, kur
dalyvavo tautinis jaunimas, tautininkų sąjunga ir Nepriklausomybės atstatymo
akto signatarai. Nebejotina, kad pirmasis mitingas buvo oficiozinis, jis buvo
finansuojamas tais pinigais, kurie iš valstybės biudžeto yra skirti partijoms. Tai
buvo maža eisena, oficiozinė, pompastinė, su reklaminiais plakatais ir šūkiais
iš partijų programų. Ji buvo šlovinama, neva tai yra tikrų proeuropietiškų
patriotų eisena. Kita gi – buvo vadinama nacių, blogųjų nacionalistų,
antieuropiečių eisena. Pirmajai eisenai metu policija leido nešti tautines
vėliavas, o antrajai eisenai to daryti neleido – vėliavas atėmė ir sakė, jog
jas bus galima atsiimti vėliau policijos nuovadoje, kai pasibaigs eitynės.
Atėmė tuo pretekstu, kad jos buvo su kotais, o juos, atseit, galima panaudoti
muštynėms. Mums aiškino, neva taip sutarta su eitynių organizatoriais, kad
vėliavų su mediniais kotais nebus galima naudoti. Kodėl aš tai akcentuoju? Tai
labai aiškiai atspindi dviejų Lietuvų gyvenimą. Lietuva yra padalinta į dvi
dalis. Viena Lietuva, kuri yra maitinama iš valstybės biudžeto, turi visą
valdžią, visą galią. Ji leidžia sau viską ir pilnai naudojasi visomis Lietuvos
Konstitucijoje įtvirtintomis teisėmis. Ir yra kita Lietuva, kurios daliai taip
pat buvo leista mitinguoti, bet jinai patyrė daugybę suvaržymų. Pirmajai
Lietuvai buvo leista deginti laužus Nepriklausomybės aikštėje, paremti Ukrainos
laisvės siekį, o antrajai Lietuvai – pažemintai, paniekintai, stumdomai ir
pravardžiuojamai naciais ir runkeliais, – jokių laužų! Policija išvaikė
signatarus – R. Ozolą, A. Rudį, – ir jų laužus užgesino.
Visa tai aiškiai atspindi nedemokratišką ir
tik jau ne europietišką valstybės padėtį. Tautininkų organizuotos eisenos
dalyviai juk yra tokie patys žmonės kaip ir visoje Lietuvoje, ir nėra jokio
pagrindo juos pravardžiuoti, juos žeminti ir niekinti. Jie taip pat remia
Ukrainos žmones, taip pat smerkia Rusijos vykdomą Krymo užgrobimą, ir nėra
jokio reikalo pagrindo juos
apšaukti naciais ir antieuropiečiais.
JKB: Įdomu,
kad atvykęs stebėti kovo 11-osios eitynių E. Zuroffas eitynių organizatoriams
jokių pretenzijų dėl nacistinių ekscesų neturėjo, nes jų nebuvo. O Lietuvos
valdžia – kaip bebūtų keista, turėjo. Nors ir nepagrįstų, nors ir iš piršto
išlaužtų, bet... turėjo.
NP: Tai nėra niekaip susiję
nei su Zuroffu, nei su žydais. Tai susiję su Lietuvos valdžios požiūriu, kad
tik tie, kas yra valdžioje, turi teisę remti Ukrainą, tik jie yra Europos
komanda, tik jie gali naudotis Europos pagalba ir visokiomis įmanomomis
gėrybėmis. Tuo tarpu tie, kas jiems oponuoja ir kritikuoja valdžią, yra labai
smarkiai varžomi. Stebiuosi, kad apskritai buvo duotas leidimas tautininkų
eisenai.
JKB:
Aukščiausios Lietuvos valdžios elgesys jau seniai nieko nestebina. O kaip yra
savivaldybėse, ar ir ten yra dvi Lietuvos?
NP: Prieš keletą metų,
būdamas Klaipėdos savivaldybės tarybos nariu, susidūriau su šiurkščia miesto
valdžios savivale. Savivaldybė priėmė nutarimą gyventojams skaičiuoti mokestį
už komunalinių atliekų išvežimą pagal buto plotą, o prekybos centrams – pagal
realiai išvežtų atliekų svorį. Šiuo atveju gyventojai yra labai nuskriaudžiami,
kadangi perskaičiuojant mokestį pagal plotą neįmanoma sukontroliuoti kokį gi
atliekų kiekį vežėjas realiai išvežė. Mokėdami pagal plotą, didžiuma atvejų
gyventojai, o ypač pensininkai, turi mokėti žymiai daugiau negu jiems
priklauso, kadangi užaugę vaikai neretai išsikelia, susikuria naują gyvenimą, o
bute, kaip taisyklė, lieka gyventi vieni tėvai. O vietos politikos funkcionieriai,
tarybos nariai, aplink juos besisukiojantys pataikūnai, turtingi verslininkai
paprastai gyvena dideliuose butuose, neretai viršijančiuose net tris šimtus
kvadratinių metrų. Tad mokestis pagal plotą jiems staiga tapo nepriimtinas. Ir
ką gi Jūs pasakysite? – Klaipėdos meras M. Taraškevičius staigiai prasuko
sprendimo pataisą, ir savivaldybės tarybos nariai priėmė kitą sprendimą, kuriuo
didžiųjų plotų savininkams nurodė mokestį už komunalinių atliekų išvežimą
skaičiuoti ne daugiau kaip nuo šimto dešimties kvadratinių metrų, – kad
turtingesniems žmonėms nereikėtų „permokėti“. Štai jums ir demokratija.
JKB: O kaip
yra kitose šalyse, ar kitur taip pat išveža pagal buto plotą?
NP: Visoje Europoje
daugiabučių namų gyventojai už komunalinių atliekų išvežimą moka pagal reliai
išvežtų atliekų svorį. Pasveriamas bendras surinktų atliekų svoris ir jis
padalinamas atskiriems butams. Tada aš subūriau žmones, organizavau protestą
dėl akivaizdaus sukčiavimo, ir įvyko didelis protesto mitingas, kuriame
dalyvavo du tūkstančiai žmonių. Mes protestavome prieš nelygybę ir reikalavome,
kad būtų tvarkomasi taip kaip ir visoje Europoje.
JKB: Ir Jūs
laimėjote?
NP: Mums buvo
atsakyta, kad valdininkams labai sudėtinga skaičiuoti, o pagal Registrų centro
duomenis viskas labai paprasta, todėl nieko nereikia nei tikrinti, nei
kontroliuoti.
JKB: Ką gi
Jums atsakė meras?
NP: Meras mane
pasikvietė ir sako man: „Nagli, po nepriklausomybės atgavimo tu sugebėjai
suburti vieną iš pačių didžiausių mitingų, bet nepyk, pas tave susirinko tik 2
tūkstančiai žmonių, o Klaipėdoje yra 140 tūkstančių gyventojų. Štai, jeigu tu
surinksi 20 tūkstančių žmonių, aš prisipažinsiu, kad esu neteisus, ir sistema
yra neteisinga, žmonės skriaudžiami, ir aš tuoj pat sušauksiu tarybos posėdį,
tvarką pakeisiu ir mokestį pradėsime skaičiuoti, kaip kad jūs reikalaujate. O
dabar, kai susirinko tik absoliuti mažuma, o tai liudija, kad didžiajai
daugumai tokia tvarka yra priimtina, ir aš nieko nekeisiu.“
JKB: Kitaip
tariant, dvi Lietuvos yra visur?
NP: Be jokios abejonės.
Viena Lietuva – politikai, prekybos tinklai ir turtingieji, kuriems priimami
tik jiems palankus savivaldybės tarybos sprendimai, jie susitvarko kaip jiems pigiau
ir patogiau, o kitai Lietuvai tenka visa mokesčių našta.
JKB: Kitaip
tariant, šuns balsas į dangų neina?
NP: Anot mero, jeigu
jūs susirenkate į mitingus tik nedidelė mažuma, vadinasi jūs esate arba
neorganizuoti, arba silpni, arba jūsų keliamos problemos yra neaktualios
didžiajai daugumai Lietuvos gyventojų. Todėl su jumis nėra ko skaitytis
JKB: Kokią
gi galime iš to padaryti išvadą?
NP: Visame
demokratiškame vakarietiškos kultūros pasaulyje mitingai, eisenos,
demonstracijos yra poveikio valdžiai priemonė, kad ji netaptų nomenklatūrine,
kad ji neapsiribotų tik savo gerovės ugdymu visos tautos sąskaita, kad ji
žinotų, kas yra aktualu paprastam žmogui. Mes šia savo teise iki galo
nepasinaudojome. Kaip įsitikinome per 2014 m. kovo 12-osios eitynes, ši mūsų
teisė yra smarkiai varžoma. Nežiūrint į tai, mes turime apeliuoti į žmonių
savigarbą, žadinti jų orumą ir išvesti į gatves ir aikštes žymiai daugiau
žmonių negu iki šiol.
JKB: Kitaip
sakant, valdžios kabinetuose susimetė ne kvaili, jie moka skaičiuoti ir mato,
kad šiandien pasipriešinimas valdžios savivalei dar yra per silpnas, kad jokių
rinkimų – nei Seimo, nei Prezidento, nei savivaldybių jiems nėra ko bijoti?
NP: Jūs
pats atsakėte į savo klausimą.
JKB: Ar
teisinga, Jūsų nuomone į mitingų įstatymą įrašyta nuostata, kad kiekvienam
mitingui reikia gauti savivaldybės sprendimą
NP: LR
Konstitucijoje nustatyta, kad: „36
straipsnis. Negalima drausti ar trukdyti piliečiams rinktis be ginklo į taikius
susirinkimus. Ši teisė negali būti ribojama kitaip, kaip tik įstatymu ir tik
tada, kai reikia apsaugoti valstybės ar visuomenės saugumą, viešąją tvarką,
žmonių sveikatą ar dorovę arba kitų asmenų teises ir laisves.“ Taigi,
akivaizdu, kad trukdyti rinktis į mitingus galima tik tada, kai tokiais
renginiais kam nors trukdoma pavyzdžiui, blokuojamas įėjimas į savivaldybę, pernelyg
arti vykstantys piketai po teismo langais blaško teisėjus - teismui tokiu būdu
daromas spaudimas ir tai trukdo priimti teisingą sprendimą. Mūsų atveju Seimas
ir teismai nuėjo kitu keliu – vadovaujasi ne LR Konstitucija, kuri yra
tiesiogiai taikoma (6 straipsnis. Konstitucija yra vientisas ir tiesiogiai
taikomas aktas. Kiekvienas savo teises gali ginti remdamasis Konstitucija.), o
savaip interpretuoja nuostatą, kad mitingams reikia leidimo (išankstinio
pranešimo) ir baudžia masiškai tuos, kurie nors ir niekam netrukdo, bet neva
neturi arba to leidimo, arba įrodymo, kad iš anksto pranešė savivaldybės
administracijos direktoriui apie savo piketavimą ar mitingavimą.
JKB: Kas
atsitiko Lietuvoje su mitingų ir demonstracijų laisve?
NP: Biržuose moteris
atsistoja prieš savivaldybę su plakatu, kuriame įrašyti jos reikalavimai
apginti jos pažeistas teises dėl žemės, ir tuoj pat prisistato policija, vėliau
moteris perduodama teismui, kur jai paskiriama 500 litų bauda už neva neteisėtą
mitingavimą pažeidimą. Arba kitas atvejis – moteriai, prieš Panevėžio rajono policijos
komisariatą uždegusiai gedulo žvakutę dėl nukankintos ir automobilio bagažinėje
Dembavoje sudegintos mergaitės, teismas policijos komisaro teikimu taip pat
paskiria tokio pat dydžio baudą. Arba moteriai Radviliškyje, už ant turgaus
tvoros pakabintą plakatą, kurio tekstas kritikuoja mokesčių inspekciją,
iškeliama baudžiamoji byla. Kam trukdė šios moterys? Atsakymas – niekam
netrukdė. Tai valdžia piktnaudžiauja savo tariama pareiga tramdyti įstatymų
pažeidėjus. O iš tikrųjų valdžia tramdo žmones, siekdama neleisti jiems
pasinaudoti savo teisėmis ir laisvėmis.
JKB: Ko gi
reikia, kad išjudintume žmones, kad jie pasipriešintų valdžios savivalei? Kaip
tai atsitiko, kad mūsų valdžia, kurią mes patys sukūrėme, patys išpuoselėjome
ir išsirinkome, staiga tapo mums ir už pamotę piktesnė? Ar yra Lietuvoje
žmonių, kurie galėtų pakelti Tautą?
NP: Be
abejo, yra. Tik ne mes valdžią, o ji pati save išpuoselėjo, per du dešimtmečius
kaip blakės prisisiurbę prie savo kėdžių. Deja, tie, kas norėtų pasipriešinti
savivalei ir patyčioms, yra išsisklaidę, jie susibūrę daugelyje nevyriausybinių
organizacijų, tarp kurių maža bendradarbiavimo, jos dar nesugeba koordinuoti
savo veiksmų. Visoms tokioms organizacijoms, kurios vienija žmones,
nepatenkintus esama padėtimi, kai valdžioje esantys piktnaudžiauja savo
padėtimi, pamina Lietuvos Konstituciją ir įstatymus, reikia sukurti
koordinavimo komitetus, kurių pastangas pasipriešinti valdžios savivalei savo
ruožtu koordinuotų visos Lietuvos jungtinis komitetas.
Mes turime pareikalauti, kad būtų nutrauktas biudžetinių
(iš biudžeto gaunančių dideles dotacijas) partinių sąrašų diktatas. Reikia
pasiekti, kad nauji žmonės galėtų dalyvauti savivaldybių ir Seimo rinkimuose,
kad būtų vykdomas 2000 metų Lietuvos Konstitucinio Teismo sprendimas, kuriuo
išaiškinta, kad nepriklausomi kandidatai savivaldoje turi turėti tokias pačias
teises, kaip ir partiniai. Šiuo metu yra dvi diskriminacinės normos – dėl
užstato (jei nepriklausomi kandidatai jungiasi į sąrašą, tai už kiekvieną žmogų
reikia mokėti užstatą, o partijos moka tik už sąrašą) ir partijos sąrašui reikia
peržengti 4 proc. rinkėjų balsų barjerą, kad patektų į savivaldybės tarybą., o
nepriklausomų kandidatų sąrašui jau reikia 6 proc. barjerą įveikti. Šias
nuostatas Konstitucinis Teismas pripažino prieštaraujančiomis Konstitucijai. Bet
jau 14 metų, kaip biudžetinės partijos šį sprendimą ignoruoja. Reikia
pripažinti, jog anuo metu Konstitucinis Teismas dar tinkamai vykdė savo
funkcijas; o dabar labai susikompromitavo, kai savo pačių byloje buvo
patys sau teisėjais ir pasididino atlyginimus, kartu padidindami (neva
atstatydami ikikrizinius) ir kitai ir taip per daug lyginant su minimalia alga
uždirbančiai nomenklatūrai įskatinat Seimo narius. Aš to perviršio – 1500 Lt. per
mėn. nuo pat padidinimo (atstatymo) momento -, t.y 2014 01 01 atsisakiau.
JKB: Ar Jūs
pasiruošęs pasirašyti bendradarbiavimo susitarimus tokius, kaip su Lietuvos
pensininkų sąjūdžiu – ir su kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis?
NP: Prieš
pastaruosius Seimo rinkimus aš pasirašiau bendradarbiavimo susitarimus su
trimis visuomeninėmis organizacijomis (tarp jų – su Jungtinio demokratinio
judėjimo kai kurių miestų skyriais) – su konkrečiais įsipareigojimais. Esu
įsitikinęs, jog toks bendravimo su Tauta būdas turi būti privalomas kiekvienam
politikui. Tokiu atveju išlieka tikro dialogo tarp Tautos ir jo atstovo
galimybė. Netenka nė aiškinti, jog tik nesant dialogo atsiranda Tautos ir
valdžios santykių deformacija, interesų konfliktai, o toliau – nesant kontrolės
kelias atviras į bet kokius pažeidimus ir į bet kokius nusikaltimus. Nesena
patirtis tai labai gerai įrodo – iššvaistytos biudžeto lėšos, niekam
nereikalingi ir niekam tikę „ekspertai“ kaip siurbėlės siurbia Lietuvos syvus –
paprastų žmonių viltis, pensininkų orumą ir pražudytus vaikų gyvenimus.
JKB: Jūs
išstojote iš Tėvynės sąjungos -Lietuvos
krikščionių demokratų, tačiau kodėl būtent šiuo metu, kai konservatoriai nėra
valdžioje, kai ne jie diktuoja valstybės politiką ir ne jie priima tautai
svarbius sprendimus?
NP: Vis dėl
to, neteisinga būtų manyti, jog jie nors kiek rimčiau priešinasi
socialdemokratų vyriausybės vykdomai tolesnio turtinės nelygybės didinimo tarp
pseudoelito ir visą darbo dieną sąžiningai dirbančių ir vos galą su galu
suduriančių eilinių piliečių, kuo diskredituojamas pasitikėjimas valstybe..
Lyginant A. Kubiliaus ir A. Butkevičiaus vyriausybių darbus, skirtumų tarp jų
pamatysime nedaug. Bene ryškiausias to pavyzdys – daugiavaikių motinų pensijų
atvejis.
JKB: Ar
galėtumėte paaiškinti plačiau?
NP: Ši istorija
pakankamai aprašyta mano tinklapyje www.puteikis.lt. O buvo taip. Mamos, kurios išaugino labai daug vaikų,
beveik neturi darbo stažo, – visas jų stažas buvo skirtas vaikams auginti ir
auklėti. Todėl ir jų senatvės pensijos nedidukės. Todėl joms reikia papildomos
valstybinės pensijos. 2007 metais jos pradėjo žygius pas valdžią, ir toms,
kurios dorai išaugino 7 ir daugiau vaikų, jos buvo skirtos. 2008 metais joms
pavyko įtikinti Seimą, kad antro laipsnio pensijas (400 Lt) būtų paskirtos ir
5-6 vaikus dorai išauginusioms motinoms, bet dėl krizės Seimas šį įstatymą
sustabdė.
Aukštajai
nomenklatūrai krizė baigėsi 2013 metais, kai Konstitucinis Teismas nusprendė,
kad reikia atstatyti, t. y. padidinti algas tiems, kurie ir taip daug uždirba –
teisėjams, Seimo nariams, aukštas pareigas užimantiems pareigūnams ir
tarnautojams. Tačiau 2013 metų pabaigoje, svarstant iš kur paimti lėšų šiam
padidinimui, Vyriausybė ir Seimo nariai, priklausantys valdančiai koalicijai,
nusprendė, kad tarp daugelio šaltinių reikia paimti ir iš daugiavaikių mamų –
nebemokėti joms tų valstybinių pensijų.
Pasiūliau
šioms mamoms tokią taktiką: su autobusu surinkti per visą Lietuvą
keliasdešimt jų draugijos narių ir visą laiką būti Seimo balkone. Iš ten gręžti
akimis gėdinant godžius Seimo narius tol, kol pavyks neleisti 71 seimo nariui
balsuoti dėl tolesnio tų mamų pensijų užšaldymo. 2013 gruodžio mėn. šešiuose
paskutiniuose Seimo sesijos posėdžiuose tokiu būdu kovojome dėl šių pensijų. Tačiau
kai tik daugiavaikės mamos atvažiuodavo, LSDP frakcijos vadovai atidėdavo šių
pensijų svarstymą – tikėdavosi, kad motinoms nebeužteks sveikatos ir pinigų.
Kai po trijų autobusų jos pritrūko pinigų, aš pažadėjau keliones į kitus tris Seimo
posėdžius (tiek buvo likę sesijos posėdžių dienų) apmokėti iš būsimo Seimo
nario algos padidinimo.
Penkis
ir šešis vaikus turinčių daugiavaikių mamų valstybinių pensijų mokėjimui per
metus reikia 13 mln. Lt, o Seimo narių, teisėjų ir kitų aukštų valstybės
tarnautojų algų vadinamajam atstatymui (o iš tikrųjų padidinimui) reikia 150
mln. Lt. Tuo tarpu Darbo partijos deleguota socialinių reikalų ir darbo reikalų
ministrė Pabedinskienė ir Seimo socialinių ir darbo reikalų komiteto pirmininkė
Miškinienė neraudonuodamos melavo, neva reikia ne 13, o 70 mln. Lt 2014 metais
ir 130 mln. Lt 2015 metais, lyg per vienerius metus galėtų dvigubai išaugti
daugiavaikių mamų skaičius.
Siūliau
Seimo nariams atsisakyti savo padidintos dalies (maždaug po 1300-1700 Lt į
rankas kiekvienam Seimo nariui, priklausomai nuo jų stažo valstybės tarnyboje)
ir tuos pinigus skirti daugiavaikėms mamoms. Jie, deja, nesutiko. Tačiau mamų
akys, nežiūrint į tai, kad joms už nugaros stovėjo – tyčia jas gąsdino itin
aukšti ir stambūs Seimo apsaugos darbuotojai, savo padarė – 10 Seimo narių iš
valdančios koalicijos nedrįso balsuoti už tolesnį pensijų užšaldymą, būtinas
balsų skaičius taip ir nesusirinko. Taigi net nežiūrint į Seimo pirmininkės L. Graužinienės
pastangas perbalsuoti dėl įstatymo priėmimo, atkariauti šias pensijas galų gale
pavyko.
Tačiau
net po įstatymo įsigaliojimo LSDP atstovai piktybiškai aiškino, kad nėra
biudžete lėšų, todėl įstatymas neveiks, grasino ir trukdė, tai ir jas vedžiojau
Seime pas „iškiliuosius“ Seimo narius, kad sustabdytų LSDP pasipriešinimą tokių
pensijų mokėjimui. Įdomu, kad socialdemokratams vieningai antrino ir Tėvynės
Sąjungos frakcijos nariai…
Aš atsisakiau
Seimo nario algos atstatymo-padidinimo perviršio 1500 Lt/mėn į rankas: 2014 m.
sausio - balandžio perviršį skirsiu Daugiavaikių mamų draugijos „Motulės
delnuose" trijų autobusų, kuriais jos važinėjo į tuos paskutinius tris
posėdžius apmokėjimui . tai bus 1700+1800+1450 Lt = 4950 Lt (važinėjimus į
pirmus tris posėdžius jos pačios apmokėjo). O nuo balandžio nustatysiu periodinį
mokėjimą savo elektroninėje bankininkystėje, kad algos gavimo dieną tas
perviršis automatiškai būtų grąžinamas į biudžetą kas mėnesį po 1500Lt.
JKB: Kokia
tolimesnė Jūsų veiklos programa?
NP: Artimiausia
be jokios abejonės, laimėti Lietuvos Prezidento rinkimus.
JKB: Ar Jūs
manote tam realių galimybių? Kaip Jūs vertinate savo ir vadinamųjų „sisteminių“
kandidatų šansus?
NP: Vertinti
teks ne man, o rinkėjams. Jeigu kas nors mano, kad dar neprasidėjus balsavimui,
jau galima skaičiuoti balsus, tai gali tekti gana smarkiai suklysti. O šiuo
momentu geriausia būtų ne galimybes tyrinėti, o panagrinėti kandidatų
programas. Mano veiklos (pabrėžiu ne
rinkimų, o veiklos!) programa geriausiai yra atskleista bendradarbiavimo
susitarime, kurį aš pasirašiau su Lietuvos pensininkų sąjūdžiu. Ir ne taip jau
labai svarbu, laimėsiu aš rinkimus ar ne. Aš atkakliai sieksiu, kad mano
programa būtų įgyvendinta. Su kitų kandidatų programomis palyginti kol kas nėra
kaip ir nėra su kuo, nes kiti kandidatai neskuba paskelbti savo programų, – jie
jų paprasčiausiai neturi.
JKB: Kas
sudaro Jūsų programos esmę?
NP: Keliais
žodžiais ją būtų galima apibūdinti taip: išlaisvinti Tautą nuo valdžios
savivalės – grąžinti valstybę žmonėms: įvykdyti rinkimų reformą renkant
atstovus ne pagal partinius sąrašus, o vienmandatėse, atkurti savivaldybes ir
jų tarybas apylinkėse (valsčiuose), atkurti visuomenės atstovų dalyvavimą
teismuose, sugrąžinti tikrą Tautos ir valdžios tarimąsi, dialogą.
JKB: Ačiū už
pokalbį.
1 komentaras:
Rinkti atstovus ne pagal partinius sąrašus,o vienmandatėse,atkurti savivaldybes ir jų tarybas apylinkėse(valsčiuose): http://tiny.lt/4zyvnr
Rašyti komentarą