2009-01-24

1982-1987 m.: iš studentų į sovietinę armiją

Padvigubintos studijos

Tai mano 5 kurso Vilniaus universiteto Istorijos fakultete (istorijos specialybė) baigimo nuotrauka 1989 m. Čia tik 2 grupė iš 3-ų. Pirmoje nuotraukoje nėra daugelio mano kursiokių, nes jos liko vienos 2 kurse 1983 m., kai vyrai buvo paimti į armiją. Kai grįžom po 2 metų mokėmės 2 kursais žemiau ir baigėm 1989 m.

Aš trečias iš kairės viršutinėj eilėj.

Antroje nuotraukoje - čia mano to pirmojo ikikarinio kurso nuotrauka, kaip matote vyrų beveik nėra. Jos baigė 1987 m.

Studentus pradėjo imti į SSRS armiją 1982 metais. Sakė tada, kad ar tai jaunuolių pradėjo trūkti dėl demografinių dalykų, ar tai karas Afganistane pareikalavo papildomos kariuomenės.

Mano 4 metais jaunesnį brolį Darių Puteikį taip pat studentą į armiją paėmė 1987 m. – sako, tada baigėsi tas studentų vertimas kareiviais. Kalbėjo, kad studentų, paimtų į armiją, motinos užguldavo tuometinės komunistų partijos Maskvoje Centro komiteto priimamąjį ištisais būriais. Ir laiškais užvertė valdžią. Sakydavo, kad buvo ir suimtų už piketus Raudonojoje aikštėje Maskvoje prieš studentų ėmimą į armiją.

Ir neva tai paveikė – valdžia išgirdo ir nutraukė studentų mobilizavimą.

O mamoms pergyventi tai tikrai buvo dėl ko, nes labai didelis mirtingumas sovietinėj armijoj nuo diedovščinos.

Mamoms (ir tėvams) - pergyvenimai, o mums - nauji horizontai (ir kalnai). Ir dar padvigubintos studijos ir daugiau kursiokų, o kursiokių - dvigubai daugiau.

Komentarų nėra: