2010-10-04

Siūlau suburti dalykinį Energetikos komitetą iš TS-LKD skyrių narių, kurie domisi energetine nepriklausomybe

Kolegos skyrių pirmininkai, politinio darbo organizatoriai 2010 07 22

Siūlau mūsų partijoje suburti dalykinį Energetikos komitetą iš partijos skyrių narių, kurie domisi energetine nepriklausomybe bei atsinaujinančių išteklių energija.

Jei tokių savanorių atsirastų pakankamai, pasiūlytume Prezidiumui tokį komitetą patvirtinti.

Visi matome ir jaučiame, kad labai daug pasipriešinimo yra viduriniame valdininkijos sluoksnyje, kuris priešinasi mūsų Vyriausybės veiksmams suteikiant Lietuvai energetinę nepriklausomybę.

Todėl kaip vieną pagrindinių tokio komiteto misijų įsivaizduočiau pagalbą mūsų politinio pasitikėjimo pareigūnams vykdant TS-LKD Seimo rinkimų programos dalį dėl alternatyvios energetikos bei energetinės nepriklausomybės.

Taip pat vienu iš šio komiteto pagrindinių tikslų siūlyčiau gyventojų idėjų dėl alternatyvios energetikos apibendrinimą, bei visuomenės telkimą TS-LKD programos dėl alternatyvinės energetikos vykdymui.

Raginčiau ir Jus pačius dalyvauti tokiame komitete ir prašyčiau šį mano laišką persiųsti Jūsų skyriaus nariams, kurie domisi alternatyvios energetikos bei energetinės nepriklausomybės klausimais.

Laukčiau Jūsų ir Jūsų skyrių narių, kurie norėtų dalyvauti tokio komiteto veikloje, atsakymų.

Pridedu ištraukas iš TS-LKD Seimo rinkimų programos ir TS-LKD įstatų šiuo klausimu.

 

Naglis Puteikis

 

Ištraukos iš TS-LKD seimo rinkimų programos:

PIRMAEILIAI UŽDAVINIAI:

Energetinio saugumo srityje:

Strateginės plėtros kryptys:

- Integruoti Lietuvos energetikos sistemas į ES sistemą; didinti energijos sektorių efektyvumą.

Uždaviniai:

- Taupyti energiją: iš esmės padidinti ūkio energetinį efektyvumą, sumažinti pastatų energijos nuostolius.

- Didinti nuo dujų ir naftos nepriklausančios elektros ir šilumos energijos generavimo pajėgumus.

...

 - Tausoti gamtą, biologinę įvairovę, vystyti atsinaujinančią energetiką.

...

...ryžtingas posūkis į atsinaujinančių išteklių energiją ir aplinkos taršos mažinimą.

...keisti dabar naudojamus energijos šaltinius – naftą ir dujas – alternatyviais, atsinaujinančiais energijos šaltiniais.

... 7. Būtina priimti sprendimus, iš esmės didinančius atsinaujinančių išteklių tiek šilumai, tiek elektrai gaminti gamybos bei vartojimo patrauklumą. Reikia greitinti būstų renovacijos procesą.

...pasiekti realų proveržį panaudojant biokuro (medienos, šiaudų, energetinių augalų, buitinių atliekų, dumblo) ir atsinaujinančios energijos šaltinių dalį šilumos ir elektros energijos gamyboje.

Siekdami augančių energijos kaštų naštos švelninimo turime ryžtingai veikti šiomis trim kryptimis:

1) energijos taupymo;

2) platesnio vietinių ir atsinaujinančių energijos šaltinių panaudojimo;

3) esamų sąlygų ekonomiškai nepagrįstoms energijos kainoms naudojantis monopoline padėtimi panaikinimo.

...Greta masinio pastatų renovavimo iš sąstingio išjudinsime ir atsinaujinančių bei vietinių šaltinių (vėjo, geoterminės energijos, organinių žaliavų ir atliekų) šilumos ir elektros energetikos plėtrą, siekdami, kad jau iki 2015 m., t.y. 5 metais anksčiau nei buvo planuojama, atsinaujinančių ir vietinių šaltinių energijos dalis bendrame energijos balanse sudarytų 20 procentų. Tokiam uždaviniui įgyvendinti Vyriausybė turės parengti ir įgyvendinti konkretų investicijų į šį sektorių skatinimo priemonių planą. Strategine proveržio kryptimi laikome miestams centralizuotai tiekiamos šilumos ūkio perorientavimą nuo dujinio kuro į biokurą. Vyriausybė turės parengti ir vykdyti programą, kurioje būtų suplanuotos priemonės, užtikrinančios, kad per 10 metų pusė miestams tiekiamos šilumos būtų gaminama iš biokuro. Tokiu būdu dujų naudojimo šilumos energijai gaminti lyginamoji dalis galės būti sumažinta nuo dabartinių 80 proc. iki 40 proc. Suprantame, kad dujininkų interesai skatins visuomenės klaidinimą ir gąsdinimus biologinių atliekų deginimo įmonių baubu. Tačiau turime visuomenei aiškiai pasakyti, kad jos pačios interesais būtina plėtoti ne apskritai atliekų deginimo įmones, o biologines atliekas naudojančias šilumines elektrines. Reikėtų svarstyti ne, ar verta statyti tokias įmones, bet užtikrinti jų projektų skaidrumą ir viešumą, kad visuomenė galėtų įsitikinti, jog tokioms įmonėms objektyviai, be protekcionizmo ar korupcijos šešėlio, pasirinkta pati moderniausia, neteršianti aplinkos technologija. Reikia per spaudą, radiją ir televiziją visuomenei platinti informaciją apie veikiančias ir statomas analogišką įrangą naudojančias ir kartu aplinką tausojančias įmones Skandinavijos šalyse.

...Lietuvos energetiką perorientuojant nuo importinio kuro naudojimo į kiek įmanoma platesnį vietinių ir atsinaujinančių energijos išteklių panaudojimą Lietuvoje aktualu toliau racionaliai vystyti vėjo energetiką, ypač Baltijos pajūrio regione. Vėjo energetikos parkų plėtrai turi būti panaikintos nepagrįstos kliūtys, sudarytos vienodai palankios – kaip bet kurio kito tipo elektrinėms – sąlygos įsijungti į elektros energijos generavimo ir perdavimo sistemą ir dalyvauti energijos rinkoje konkurencijos sąlygomis.

 Pasinaudodami Vokietijos patirtimi, numatome valstybė teisės aktu nustatyti minimalius bazinius šiluminės ir elektros energijos supirkimo tarifus, nuo 2010 m. taikomus visoms jėgainėms naudojančioms bet kurią kuro rūšį. Atsinaujinančius energijos šaltinius naudojančioms įmonėms turi būti numatyti skatinamieji tarifų priedai. Tačiau neekonomiškų elektrinių savikaina negali būti pagrindas minimaliam baziniam tarifui. Neekonomiškoms jėgainėms (pvz., naudojančioms dujinį kurą) būtini didesni už skatinamuosius tarifų priedai gali būti taikomi tik ribotai energijos kvotai, reikalingai bendrajam galios trūkumui padengti duotuoju laikotarpiu. Pastarieji „priverstiniai„ priedai traktuotini kaip neigiami, orientuojantys į šios energijos dalies pakeitimą kitų perspektyvių šaltinių energija.

 Siekdami kiek įmanoma sušvelninti padidėsiančią energijos kainų naštą vartotojams neatidėliotinai inicijuosime įstatymų pataisų, užtikrinančių vartotojų teisių ir viešųjų interesų apsaugą nuo nepagrįsto energijos kainų didinimo, priėmimą. Išplėsime Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos teises, kiek būtina pagrįstų viršutinių kainų ribų reguliavimui.

 

Ištraukos iš TS-LKD įstatų dėl dalykinių komitetų:

115.3. [Prezidiumas] nustato dalykinių komitetų sąrašą, jų sudėtį, veiklos sritis ir darbo tvarką, tvirtina dalykinių komitetų pirmininkus;

XIV. DALYKINIAI KOMITETAI

132. Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų dalykiniai komitetai talkina Prezidiumui rengiant TS-LKD ir rinkimų programas, teikia TS-LKD Pirmininkui ir Prezidiumui skyrių, klubų, interesų grupių ar rėmėjų siūlymus ir atstovauja jiems svarstant šiuos siūlymus TS-LKD struktūrose.

132.1. Dalykinių komitetų veiklą koordinuoja vienas iš Prezidiumo narių. TS-LKD Pirmininkas, atsižvelgęs į TS-LKD padalinių siūlymus, teikia Prezidiumui tvirtinti dalykinių komitetų pirmininkus.

132.2. Dalykinių komitetų sąrašą, jų sudėtį, veiklos sritis ir darbo tvarką nustato jų reglamentai, kuriuos tvirtina TS-LKD Prezidiumas. Dalykiniams komitetams vadovauja jų pirmininkai. Komitetų narius siūlo TS-LKD Pirmininkas, Prezidiumas, frakcijos ir skyrių (skyrių sueigų) tarybos.

133. TS-LKD dalykiniai komitetai bendradarbiauja su skyrių ir skyrių sueigų dalykiniais komitetais.

*********


Komentarų nėra: