2020-02-20

Aplinkosaugininkai legalizavo nuodingą uosto dumblą ir jo keliamą taršą.

Grigeo 2: valant laivų korpusus seni dažai krenta į vandenį į po plaukiojančiais dokais esančias duobes. Visose publikacijose nutylima, kad absoliučią daugumą tokios taršos generuoja AB „Vakarų laivų gamykla", turinti didžiausius plaukiojančius dokus. Laivų dažai daromi iš labai nuodingų medžiagų, kad prie laivų nekibtų moliuskai. Itin pavojinga medžiaga tributilalavas ir sunkieji metalai. Iš tų duobių dažų likučiai kartu su marių dumblu išsiurbiami ir vežami į dumblo saugojimo  aikštelę krante. Pasirodo, kad iš to dumblo bėgantis vanduo niekaip nevalimas ir nekontroliuojamas nuo 2013 metų.
Juokingiausia, kad Aplinkos ministerija dabar tik patikrino. O apmaudziausia, kad patikrino ne tam, kad užkirstų kelią nuodijimui, o  tam, kad legalizuotų gyvsidabrio ir kitų kenksmingų medžiagų išmetimą - neva neviršijo nustatytų NUODIJIMO normų. Reikalausime, kad iš to dumblo begantis vanduo būtų VISIŠKAI išvalomas nuo sunkiųjų metalų:
"Nors aikštelė veikia nuo 2013-ųjų, aplinkosaugininkai mėginius paėmė tik pernai gegužę ir rugsėjį ir juose nustatė gyvsidabrio. Jis leistinų normų neviršijo, tačiau valstybės įmonei Aplinkos apsaugos departamentas ruošiasi surašyti administracinių nusižengimų protokolą, kadangi ji neturėjo taršos leidimo šiai pavojingai medžiagai – leidimas išduotas tik šių metų pirmosiomis dienomis."
https://www.lrt.lt/naujienos/lrt-tyrimai/5/1144266/lrt-tyrimas-i-kursiu-marias-gyvsidabris-is-klaipedos-uosto
https://m.delfi.lt/verslas/verslas/article.php?id=83579409 

Komentarų nėra: