2008-12-26

Valdžia liko kurčia protestams dėl mašinų apmokestinimo Klaipėdoje

Nuotraukoje – kalbuosi su viena iš piketo organizatorių Nijole Hansen.

 

[N.P.: Rado laiką, kai krizė įsibėgėja:

Buvau vienintelis iš tarybos narių, išėjęs pabendrauti su piketo dalyviais – ir tai mane stebina. Iš kitos pusės ko čia stebėtis – kai A.Šulcas išėjo į apskritį, tai Liberalų sąjūdžio frakcija bent jau 2008 12 23 d. posėdyje šiuo klausimu (kaip, beje, ir visais kitais klausimas) balsavo taip, kaip R.Taraškevičius.O dar iš kitos pusės – miesto tarybos nariai laiko save aukštesnės rasės, nei kiti Klaipėdos gyventojai, ir ypač nekenčia protestuotojų, piketuotojų ir peticijų rašinėtojų.

Kai siūlė šios parkavimo apmokestinimo sistemos projektą, tai valdžia aiškino, kad aplink centrą ir senamiestį bus įrengtos didelės automobilių stovėjimo aikštelės ir garažai, kuriuose už mažą kainą bus galima palikti automobilius  ir nesukant galvos keliauti pėsčiomis po centrą ir senamiestį.

O dabar, kaip ir su šiukšlių surinkimo tvarka – vieną aiškino, kitą padarė: visos tom aikštelėms ir garažams skirtos vietos jau arba prichvatizuotos, arba pažadėtos valdžios draugeliams. Iki tol buvę tušti sklypai senamiestyje užstatyti baisiais betonoidais ir stikloidais. Parkomatai statomi prie pašto, AB „Klaipėdos energijos", prie IKI parduotuvės M.Mažvydo alėjoje ir pan.

O valdžia aiškina, kad šios sistemos tikslas  - sutvarkyti eismą ir surinkti pinigų aikštelėms – įdomu, kiek šimtmečių reikės rinkti?

 

Piketo organizatorių siūlymai šiuo klausimu – čia (visus pasiūlymus atmetė).

 

Protestai dėl mašinų apmokestinimo WWW.KL.LT Remigijus Ambrulaitis 2008 12 23

 

Antradienio [2008 12 23] vidurdienį prie Klaipėdos savivaldybės į piketą susirinko verslininkai ir gyventojai. Plakatais "apsiginklavę" žmonės ragino miesto valdžią neįvesti brangios rinkliavos už automobilių stovėjimą.

Antradienį Klaipėdos taryboje pradėtas svarstyti automobilių stovėjimo apmokestinimo klausimas. Visą pusdienį dėl šios rinkliavos diskutavę politikai nusprendė, jog prie šio sprendimo projekto sugrįš po pietų, nes norima pateikti keletą pakeitimų. Vienas iš jų -siūlyti, jog priimta rinkliava galiotų vienus metus.

Klaipėdos apskrities verslininkų asociacijos vadovės Nijolės Hansen teigimu, žmonės nebūtų sukilę, jeigu būtų atsižvelgta į jų pageidavimus.

"Mes čia nestovėtume, jeigu visiems š senamiestį atvykstantiems žmonėms pirmoji valanda būtų nemokama ir jeigu valandos kaina būtų litas, o ne trys litai. Darbo grupėje buvo atsižvelgta tik į vieną mūsų reikalavimą - mašinos bus apmokestinamos iki 18 valandos", - sakė N.Hansen.

Nuo kitų metų sausio 5 d. trijose uostamiesčio zonose - raudonojoje (senamiestis), geltonojoje (centrinė miesto dalis), žaliojoje (pajūris) - bus apmokestintas automobilių stovėjimas. Už vieno automobilio dvi stovėjimo valandas žaliojoje zonoje vairuotojams tektų mokėti vieną litą. Už stovėjimo valandą geltonojoje zonoje - du litus, raudonojoje - tris litus.

Savivaldybės atstovai teigia, kad pagrindinis vietinės rinkliavos automobiliams statyti įvedimo tikslas - pagerinti miesto ekologinę būklę, sumažinti automobilių srautus raudonojoje (senamiesčio), geltonojoje (centrinėje miesto dalies) ir žaliojoje (pajūrio) zonose, surinkti lėšų, kurios būtų naudojamos mokamoms vietoms automobiliams statyti Klaipėdos mieste įrengti ir prižiūrėti, rinkliavai rinkti bei viešajam transportui plėtoti.

Antradienio Tarybos posėdyje buvo siūloma  keisti  galiojančio sprendimo nuostatas: vienos valandos mokestį siūloma skaidyti dalimis ir geltonojoje (mokant už automobilio stovėjimą po 1 litą kas pusvalandį), ir raudonojoje zonose (mokant už automobilio stovėjimą po 1 litą kas dvidešimt minučių). Tikimasi, kad  vienos valandos apmokestinimo sistema taps lankstesnė, nei ankstesnioji. Vairuotojui, palikusiam automobilį apmokestintoje vietoje trumpą laiko tarpą, nereikėtų mokėti už visą valandą.

Įvertinus apmokestintoje miesto dalyje dirbančių verslininkų nerimą, siūloma įvesti  vieno mėnesio abonementus. Esą jų privalumas yra tas, kad už 200 litų įsigijęs abonementą raudonojoje (senamiesčio) zonoje, žmogus juo naudosis ir minėtoje, ir geltonojoje (centrinėje miesto dalies) zonose. Atitinkamai įsigijus 100 litų vertės abonementą geltonojoje (centrinėje miesto dalies) zonoje, juo bus galima naudotis tik šioje zonoje.

Vienas iš pagrindinių abonemento  privalumų yra tas, kad disponuojant juo automobilio laikymo mokamoje vietoje valandos savikaina yra mažesnė. Pavyzdžiui, raudonojoje zonoje 1 val. kainuotų 91 centą, geltonojoje - 45 centus.

Savivaldybės išplatintame pranešime rašoma, jog keista girdėti žodžius, kad įvesdama automobilių stovėjimo rinkliavą savivaldybė žlugdo verslą. Esą tuomet kyla paprastas klausimas, kodėl visuomenė nediskutavo šiuo klausimu, kai miesto taryba dar 2007 metais patvirtino vietinės rinkliavos automobiliams statyti nuostatus ir tvarkos aprašus?

 

Piketas: "Brangiam "parkavimuisi" - "Ne!" Ve.lt ir VIDEO 2008 12 23

Mokamo automobilių stovėjimo tvarka pakeista Ve.lt 2008 12 23

Politikai į miestiečių prašymus neatsižvelgė VE 2008 12 24

Mašinos stovės tik už pinigus KLAIPĖDA 2008 12 24

Komentarų nėra: