2017-03-10

Prašome įvertinti nesąžiningus mainus Trakuose, prieštaraujančius Civiliniam kodeksui ir sudarančius D. Nedzinskui galimybę praturtėti valstybės sąskaita.

Kreipiausi į Lietuvos Respublikos Vyriausybę, Konkurencijos tarybą, Viešųjų pirkimų tarnybą ir kitas institucijas prašydamas įvertinti nesąžiningus, Lietuvos Respublikos civiliniam kodeksui prieštaraujančius mainus, kurie sudarė verslininkui Dariui Nedzinskui galimybę praturtėti valstybės sąskaita, ne konkurso būdu įgyjant teisę pastatyti privatų komercinį objektą valstybiniame žemės sklype, esančiame Trakų istorinio nacionalinio parko urbanistiniame draustinyje.

 

Visų adresatų paprašyta patikrinti, ar jų priežiūros kompetencijoje esančių įstatymų nepažeidžia sandoris, kuriuo Trakų raj. savivaldybė išmainė beveik pusę Trakų autobusų stoties pastato, esančio sklype Vytauto g. 90, Trakuose, į verslininkui D. Nedzinskui ir/arba jo kontroliuojamoms įmonėms UAB „Trastas" ir/arba UAB „Hakonlita" privačios nuosavybės teise priklausiusį sklypą Vytauto g. 88, Trakuose, tam, kad D. Nedzinskas ir jo įmonės be konkurso ir be aukciono gautų teisę vietoje autobusų stoties pastato pastatyti jam privačios nuosavybės teise priklausantį prekybos centrą, kuriame įsikurtų „Rimi", mokantis nuomą šio statinio savininkui D. Nedzinskui. Šio prekybos centro mažojoje dalyje D. Nedzinskas įrengtų Trakų autobusų stotį, kuri galimai nuosavybės teise atitektų Trakų raj. savivaldybei.

„Manome, kad D. Nedzinskas tokių mainų ir kitais sandorių, susijusių su šiais mainais, būdu neteisėtai gauna savivaldybės ir valstybės pagalbą, t. y. išvengia viešo konkurso, kuriame galėtų rungtis ir kiti prekybos centrai ar verslininkai. Taip pat manome, kad tokiu būdu D. Nedzinskas valstybės nuosavybėje esančiame sklype Vytauto g. 90, Trakuose, neteisėtai įgyja teisę pastatyti komercines jam ar jo įmonėms priklausančias patalpas, nes Trakų raj. savivaldybė ir Nacionalinė žemės tarnyba neteisėtai nesurengia valstybinės žemės aukciono. Esu įsitikinęs, kad teisę statyti komercines patalpas valstybei nuosavybės teise priklausančiame sklype jis galėtų gauti tik nusipirkęs šią žemę arba iš valstybės nusipirkęs užstatymo teisę, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.160 – 4.164 straipsniuose.", – pabrėžia N. Puteikis.

Seimo narys N. Puteikis paprašė, kad vertinant nurodytą sandorį būtų įvertinti ir šie aspektai:

 

1.      ar neturėjo būti organizuotas viešasis pirkimas, nes ruošiamasi pirkti paslaugą – autobusų stoties rekonstrukciją, sumokant dviem būdais: dalimi tos stoties pastato ir neatlygintinai perleidžiant teises į dalies to sklypo užstatymą;

 

2.      ar Trakų raj. savivaldybė neturėjo skelbti konkurso ar aukciono ir ar tos vertės, kurias ji bando perleisti D. Nedzinskui, nėra tyčia nuvertintos, t. y., ar pardavus tas vertes viešame aukcione ar konkurso būdu nebūtų gautos keliskart didesnės pinigų sumos, nei reikia stoties rekonstrukcijai;

 

3.      ar buvo atliktas mainų sutartimi išmainytų turto dalių vertinimas;

 

4.      ar toks turto vertės ir būsimos naudos (pelno), įgyjamo turto ir su tuos susijusių įgyjamų teisių į valstybinės žemės nuomą finansinės vertės įvertinimas yra pagrįstas ir teisingas;

 

5.      ar atliekant tokį vertinimą, jei jis apskritai buvo, atsižvelgta į tai, kad D. Nedzinsko įmonė „Trastas" mainų sutartimi įgijo 47/100 dalis susidėvėjusio autobusų stoties pastato, t. y. mažiau nei 50 proc., tačiau įgyvendinus parengto projekto sprendinius D. Nedzinskui priklausanti nuosavybė išaugs beveik dvigubai, t. y. privačios nuosavybės teise jam atiteks 90 proc. planuojamo pastato ploto (prekybos centrui ir kitiems jo privatiems komerciniams objektams), o savivaldybei liks tik 1/10 autobusų stočiai ir kitiems viešosios paskirties objektams;

 

6.      ar atliekant tokį vertinimą, jei jis apskritai buvo, atsižvelgta į tai, kad iki rekonstrukcijos D. Nedzinskas gavo teisę į valstybinės žemės nuomą tik į 0,2764 ha dalį valstybinės žemės sklypo Vytauto g. 90, Trakuose, o po rekonstrukcijos jis gaus neatlygintinai teisę jau į dvigubai didesnę šio sklypo dalį, t. y. į 0,529 ha (viso žemės sklypo plotas yra 0,5881 ha).

 

Primename, kad planuojama prekybos centro statyba išprovokavo dėl kultūrinio kraštovaizdžio išsaugojimo susirūpinusios visuomenės protestą, visuomeninės iniciatyvos „Gelbėkim Trakus" paskelbtą peticiją internete jau pasirašė apie tūkstantis piliečių (http://peticijos.lt/visos/72276/signed).

 

Komentarų nėra: