2009-09-22

Istoriniams laivams - nuolatinę stovėjimo vietą prie Klaipėdos piliavietės krantinių

Nuotraukose: Kogg tipo istorinio laivo kopija 'Arka'. Baltijos jūroje juos naudojo Hanzos pirkliai XIV – XV amžiuose. Tokie laivai atplaukdavo ir į Klaipėdą.

Ar Lietuva pasidarė nors kiek jūrine valstybe? Ar remiame tuos, kurie nori, kad ji tokia būtų?

Klaipėdos m. savivaldybės tarybos Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijai siūlau nustatyti istorinių laivų nuolatinę stovėjimo vietą prie Klaipėdos piliavietės krantinių, kad jie papuoštų miesto ir uosto centrą.

Šiuo metu Klaipėdos uoste tėra vienintelė istorinio laivo kopija „Arka", jis laikomas prie Klaipėdos piliavietės užutekio krantinių.

Tokio tipo laivus (vadinamus "kogg" tipo) Baltijos jūroje naudojo Hanzos pirkliai XIV – XV amžiuose. Tokie laivai atplaukdavo ir į Klaipėdą.

Ši kopija yra vienintelė, daugiau tokių laivų pasaulyje nėra pastatyta. Laivas yra per aukštas, kad galėtų praplaukti pro Pilies ar Biržos tiltus, todėl jis negali stovėti Danės upėje prie burlaivio „Meridiano".

Šiuo metu visos Klaipėdos piliavietės užutekyje krantinės užimtos, šis laivas neturi nuolatinės vietos. Dabar jis laikinai stovi priešais viešbutį „Astra".

Šiam laivui sudėtinga saugiai paimti keleivius, nes jie gali išlipti ar užlipti tik iš šono. Kiti mažieji žvejybiniai ir pramoginiai laivai Klaipėdos piliavietės užutekyje, skirtingai nei kogas „Arka", yra pritaikyti priimti keleivius per laivo nosį.

Užsienyje tokius laivus stato pačiose matomiausiose uostų vietose.

2008 m. Jūros šventės pradžioje šis laivas stovėjo prie jam nepritaikytos krantinės (27-os), pro šalį plukęs karinis laivas „Skalvis" (P-33) sukėlė bangą, kuri pradėjo siūbuoti laivą „Arka". Šio įvykio metu laivo bortas nukirto laivo savininko žmonos Janinos Vladimirovos dešinės rankos dviejų pirštų galus, nes krantinė buvo per aukšta. Taip pat buvo sužalotas ir laivas.

Laivą "Arka" per pusantrų metų iš Karelijos pušies buvo pagamintas Rusijos Petrozavodsko laivų statybos bendrovėje "Varyag". Į vandenį jis nuleistas 2007 rugpjūčio 10 dieną. Laivo ilgis 17,5 m, plotis 4,4 m, sveria 21 tonas, grimzlė 90 centimetrų.

Šio laivo savininkas  - buvęs žvejys Viktoras Vladimirovas (mob. tel. Nr.8-611-27083, agnes.viktor@gmail.com) istorinio laivo kopiją pastatė už gautą kompensaciją dėl žvejo veiklos nutraukimo, trūkstamą pinigų dalį teko skolintis banke.

Smulkiau apie šį laivą – www.jurukelias.lt .

Komentarų nėra: