2013-09-24

Normali prokuratūra jau būtų iškėlusi bylą už pinigų pavogimą ir aplaidumą, kuris pražudė sudegintą moksleivę:

Normali prokuratūra jau būtų iškėlusi bylą už pinigų pavogimą ir aplaidumą, kuris pražudė sudegintą moksleivę:
Spauda šiandien atskleidžia, kad valstybė kasmet sumoka didžiulius pinigus operatoriams už į nelaimę papuolusio abonento buvimo vietą, tačiau tų duomenų arba negauna (iš Bitės bei Omnitelio), arba gali jais pasinaudoti tik Vilniuje iš Tele2:
Cituoju iš delfio: " Nors valstybė kompensuoja visos reikalingos įrangos įsigijimo ir įdiegimo išlaidas, „Omnitel“ ir „Bitė“ automatizuotos tokių duomenų perdavimų sistemos neturi." - iš www.delfi.lt/news/daily/lithuania/panevezio-tragedija-omnitel-ir-bite-pazere-nauju-kaltinimu-bpc.d?id=62425841
Tuo tarpu "Verslo žinios" šiandien rašo, kad visi trys operatoriai tos technikos įsigijimui gavo maždaug po 1 mln.Lt ir kasmet jiems išmokama už skambinančio 112 vietos nustatymą 107 tūkst.Tele2 ir po 260270 tūkst.Lt Omniteliui ir Bitei - iš http://vz.lt/article/2013/9/24/valstybe-moka-uz-nevisaverte-sistema
Taigi pinigai teka, o duomenų nėra – A.Paulauskas teigia, kad tam jau išleista 6,5 mln.Lt: http://www.delfi.lt/news/ringas/politics/a-paulauskas-kompensacijoms-uz-vietos-nustatyma-be-sim-isleista-daugiau-nei-65-mln-lt.d?id=62428095
Normalioje šalyje normali prokuratūra jau būtų iškėlusi bylą už 112 sistemos pinigų pavogimą ir aplaidumą, kuris pražudė sudegintą moksleivę, atsakingiems politikams, valdininkams, bei "Omniteliui" su "Bite".
Jei šios dienos spaudos neskaito gen.prokuroras, tai gal už jį tai gali padaryti gen.prokurorą paskyrusi Prezidentė?

Valstybė moka už nevisavertę sistemą. Verslo žinios 2013.09.24, 08:34 Gintautas Degutis - http://vz.lt/article/2013/9/24/valstybe-moka-uz-nevisaverte-sistema

Valstybė moka už nevisavertę sistemą. Verslo žinios 2013.09.24, 08:34 Gintautas Degutis -http://vz.lt/article/2013/9/24/valstybe-moka-uz-nevisaverte-sistema

Komentarai:  http://vz.lt/?PublicationId=e8d2bb00-4831-41c5-a769-eb2d9db0cd18&comments=1

Bandymai aiškintis, kodėl bendrasis pagalbos centras (BPC) negeba nustatyti asmens buvimo vietos, supriešino du didžiuosius mobiliojo ryšio operatorius su bendruoju pagalbos centru (BPC).
Klausimai apie BPC veiklos kokybę kilo po siaubingos nelaimės Panevėžio rajone, kai iš pagrobėjų automobilio bagažinės skambinanti mergina nesulaukė pagalbos ir buvo žiauriai nužudyta.Į BPC vadovus sminga visuomenės ir politikų kritikos strėlės. Dailis Barakauskas, vidaus reikalų ministras, pareiškė reikalausiantis asmeninės BPC vadovo atsakomybės. Artūras Kedavičius, BPC viršininkas, savo ruožtu leidžia suprasti, kad nustatyti, kur yra skambinančioji, nebuvo įmanoma dėl operatoriaus kaltės. Pasak jo, telefono identifikacinį numerį (IMEI kodą) ir duomenis apie telefono buvimo vietą centrui automatiškai siunčia tik „Tele2“. 
Norint gauti duomenis iš kitų bendrovių, reikia joms skambinti ir prašyti duomenų apie konkretaus abonento buvimo vietą. Tačiau tais atvejais, kai įrenginyje nėra SIM kortelės, nustatyti įrenginio buvimo vietą itin keblu. O mobiliojo ryšio bendrovės tikina esančios nekaltos, dievagojasi įgyvendinusios viską, ko reikalauja įstatymai bei direktyvos, ir priduria, kad vietos nustatymo duomenys nesiunčiami centrui automatiškai, o tik pagal konkrečias užklausas, nes automatizavimui reikalingi kiti techniniai sprendimai. 
Iki šiol neaišku, kodėl automatizuota sistema nebuvo įdiegta 2008-aisiais, kai išdidžiai paskelbta, jog „Bitė Lietuva“, „Omnitel“ ir „Tele2“ savo tinkluose įdiegė įrangą, leidžiančią teikti vietos nustatymo duomenis BPC, kaip to reikalauja Universaliųjų paslaugų direktyva ir Elektroninių ryšių įstatymas. 
Andrius Baranauskas, „Tele2“ atstovas, teigia, kad toks automatizuotas sprendimas kompanijai tada kainavo apie 250.000 EUR (862.500 Lt). „Tele2“ tąsyk už įrangą ir jos diegimą atseikėta beveik 1,5 mln. Lt valstybės kompensacija. Pinigų sulaukė ne tik „Tele2“, bet ir „Bitė“ – 1,17 mln. Lt, „Omnitel“ – 1,2 mln. Lt. Tačiau pastarųjų kompanijų sistema, „Tele2“ vertinimu, nėra visavertė. 
Bet ir už tokios paslaugos palaikymą bendrovėms „Bitė Lietuva“ ir „Omnitel“ valstybė kasmet moka maždaug du kartus daugiau nei bendrovei „Tele2“. Ši kasmet gauna apie 107.000 Lt, „Omnitel“ – 260.000 Lt, o „Bitė“ – apie 270.000 Lt. 
Teismas nepadėjo
Dar 2006 m. pabaigoje Europos Komisija (EK) pradėjo priekaištauti Lietuvai dėl prastai įgyvendinamo bendrojo pagalbos numerio 112 sistemos diegimo. O 2007 m. už įsipareigojimų ES nevykdymą EK inicijavo Lietuvai bylą Europos Teisingumo Teisme.
Tuo metu minėtu numeriu jau buvo galima prisišaukti pagalbą, tačiau nebuvo nustatoma skambinančiojo buvimo vieta, o to reikalavo ES direktyva. EK įpareigojo Lietuvą užtikrinti, kad šie duomenys būtų renkami ir siunčiami pagalbos tarnyboms.
Tai išjudino BPC ir operatorių derybas, juolab kad politikai, vengdami baudos, kuria grasino EK, pareikalavo, kad visi BPC klausimai būtų išspręsti kuo greičiau, net jei tai bus tik laikini sprendimai.
Tuo metu Lietuvos mobiliojo ryšio bendrovės neturėjo techninių galimybių centrui kartu su pagalbos skambučiais siųsti ir vietos nustatymo duomenis. Tad sutarta, jog visos reikiamos įrangos pirkimą, diegimą ir palaikymą kompensuos valstybė.
Tačiau dėl skubos ir vietos politikų bei EK spaudimo buvo atsisakyta kai kurių reikalavimų ir bendrovės bendro pagalbos numerio sistemą diegė savo nuožiūra.
Dabar aiškėja, kad dviejų operatorių paslaugos nevisavertės. Tačiau šie tvirtina teikiantys centrui visus duomenis, kurių reikalauja įstatymai.
Kalti nesijaučia
„Vietos informaciją skambinant su SIM kortele „Bitė Lietuva“ teikia BPC automatizuotu būdu. „Bitės“ tinkle yra nustatoma skambinančiojo vieta ir be SIM kortelės – pagal telefono IMEI kodą. Šią informaciją visą parą teikiame įgaliotoms operatyvinėms tarnyboms pagal jų paklausimus. Tokiu pat būdu duomenis gali gauti ir BPC. Norint vietos informacijos pagal IMEI siuntimą BPC automatizuoti, jo įdiegimas ir laikas priklausytų nuo BPC pateiktų techninių reikalavimų specifikacijos“, – bendrovės „Bitė Lietuva“ atsakymą VŽ perdavė Nerijus Petrauskas, su operatore bendradarbiaujančios viešųjų ryšių agentūros „Integrity PR“ vyresnysis projektų vadovas.
„Omintel“ atstovai dėsto, esą vietos nustatymo galimybė „Omnitel“ tinkle, kai telefone nėra SIM kortelės, taip pat egzistuoja. Tačiau automatizuotai informacija apie tokio telefono buvimo vietą „Omnitel“ tinkle BPC nėra teikiama. Kad informaciją apie vietos nustatymą be SIM kortelės „Omnitel“ tinkle BPC galėtų priimti automatizuotai, turėtų būti įgyvendintas bendras sprendimas, o centras turėtų atnaujinti savo įrangą. Apie tai esą buvo diskutuota su BPC, tačiau pastaruoju metu tokio poreikio nebebuvo reiškiama.
„Mes teikiame vietos nustatymo duomenis BPC pagal visus centro nustatytus kriterijus, kai telefone yra SIM kortelė. Problema, kad BPC negali priimti šios informacijos iš visos Lietuvos. Techninę galimybę nustatyti skambinančiojo buvimo vietą „Omnitel“ tinkle su SIM kortele turi tik Vilniaus BPC, kur nukreipiame visus Vilniaus regiono skambučius. Dalis Vakarų regiono skambučių BPC nurodymu yra nukreipiami į naująjį Klaipėdos BPC, kur vietos nustatymo funkcionalumas dar diegiamas. Tuo metu kitų regionų skambučiai nukreipiami į rajonų policijos komisariatų fiksuotojo ryšio telefonų numerius priklausomai nuo skambučio vietovės“, – aiškina Daiva Selickaitė, „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė.
Siūlo atsipeikėti
BPC vadovas sako netikintis „Omnitel“ teiginiais.
„Žinote, aš – ne technikas, bet manau, kad čia yra fantazijos, kurių priežasties nesuprantu. Kad gautume duomenis iš „Tele2“, nieko atnaujinti mums nereikia, o kad gautume iš „Omnitel“ – jau reikia? Nesąmonė. Apverskime situaciją ir pastatykime ją vėl ant kojų. Operatoriai privalo mums pateikti skambinančiojo numerį ir vietos nustatymo duomenis. Jie privalo tai padaryti su savo turima įranga, kurią kompensavo valstybė. Tai yra vienpusis procesas, ateinantis iš jų pusės. Čia gal „Omnitel“ ir „Bitė“ neturi reikiamos įrangos. Galbūt tai susiję su tuo, kad jie prieš keletą metų, kai buvo sprendžiamas šis vietos nustatymo klausimas, pasirinko vietos gamintoją, o „Tele2“ kreipėsi į Švedijos „Ericsson“ ir nupirko įrangą grupės mastu“, – sako BPC vadovas.
xxx
Kaip veikia 112 sistema
BPC teigimu, jeigu telefonas yra namų tinklo ne ryšio zonoje, renkant 112, įrenginys jungiasi prie bet kurio kito prieinamo tinklo. Tačiau šis telefoną priima kaip įrenginį be SIM kortelės. O be IMEI kodo, kai nerodomas skambinančiojo numeris, BPC negali nustatyti jo buvimo vietos.
SIM suteikia numerį, o pagal jį skambinant 112 suseka bazinę stotį, prie kurios tuo metu prisijungęs vartotojas.
Panašiu principu veikia ir nustatymas pagal IMEI kodą. Kiekvienas telefonas turi savo unikalų numerį, kuriuo registruojasi artimiausioje bazinėje stotelėje. Vienu metu telefonas gali būti užregistruotas tik vienoje stotelėje, tad jei to reikia, pareigūnai gali bent apytiksliai sužinoti telefono buvimo vietą.
Telefono buvimo vietą galima nustatyti ir per vadinamąją trianguliaciją. Paprastai kalbant, imami signalai iš bent trijų mobiliojo ryšio bokštų, esančių arčiausiai telefono aparato, ir žiūrima, kurioje vietoje minėti signalai susikerta. Ten yra ir aparatas. Tačiau, anot ekspertų, kaimo ir nutolusiose vietovėse toks būdas netinkamas, nes bazinės stotys tiesiog yra per retai ir per toli viena nuo kitos.
Šaltinis: BPC
http://vz.lt/article/2013/9/24/valstybe-moka-uz-nevisaverte-sistema

Komentarų nėra: