Aplinkos ministerijai
Seimo Aplinkos apsaugos komitetui
Aldonai Blaževičienei Telšiai ... tel. +370...
DĖL MAŽAS PAJAMAS TURINČIŲ ŽMONIŲ SKRIAUDIMO NETEISINGAIS ŠIUKŠLIŲ MOKESČIAIS
Esame jau Jums rašę, kokius sunkumus ir neteisingumą patiria mažas pajamas turintys žmonės dėl daugelyje savivaldybių taikomų, mūsų nuomone, neteisingų mokesčių už šiukšles, kai juos renka pagal plotą, o ne pagal svorį, ar kitokį faktinį jų susikaupimą.
Pateikiame konkretų pavyzdį dėl Telšių rajone gyvenančios senjorės Aldonos Blaževičienės – kreipiamės prašydami surasti variantą palengvinti jos išlaidas dėl tokio neteisingo skaičiavimo būdo, kai apmokestinamas jos nenaudojamas sodo namelis, bet Telšių r. meras 2019 11 29 d. raštu atsakė, kad neva nieko negali padaryti.
Bet tai NETIESA – nes visos savivaldybės savo tarybos sprendimu gali pasirinkti kitą – teisingesnį šiukšlių rinkliavos skaičiavimo būdą ne pagal plotą, o, pvz. pagal svorį, kaip Švedijoje. Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia tokią galimybę visų savivaldybių taryboms, kodėl jos nepasinaudoja?
Ir dar dangstosi, kaip kad šiuo atveju 2013 m. vasario 20d. Nr. D1-150 aplinkos ministro įsakymu.
Tiek Telšių r. meras, tiek kitų savivaldybių vadovai, kaip ir visi kiti politikai puikiai suprantame, kad vyresnio amžiaus žmones su mažomis pensijomis tokia pasirinkta ydinga sistema verčiame mokėti neproporcingai dideles šiukšlių rinkliavas, ir dar juos skaudiname ir skurdiname, versdami šį mokestį mokėti už nenaudojamą nekilnojamą turtą ir dar skaičiuodami šią rinkliavą pagal to turto plotą.
Siunčiu mano raštą dėl A. Blaževičienės išlaidų už šiukšles sumažinimo už nenaudojamą sodą, minėtą Telšių r. mero atsakymą man ir jai, o šiame rašte pacituosiu Aldonos Blaževičienės komentarus į jį:
Aldonos Blaževičienės komentaras į Telšių mero 2019 11 29 raštą dėl jos vargų su šiukšlių rinkliava:
„Gerb. N. Puteikiui, atsakydama, į Telšių savivaldybės raštą dėl atliekų tvarkymo, noriu komentuoti. Jie vadovaujasi 2013m. vasario 20d. Nr. D1-150 aplinkos ministro įsakymu. Gyvenimas nestovi vietoje.
Lietuvos Vyriausybė 2014m. balandžio 16d. Nr.366 priėmė naują atliekų tvarkymo planą 2014-2020m.
Išrinkau skirsnius, kas liečia mane
1sk. 2skir.
22.2. ne visose savivaldybėse užtikrintos sąlygos jų teritorijoje esantiems atliekų turėtojams naudotis viešąja komunalinių atliekų tvarkymo paslauga;
22.5. nėra tikslios ir patikimos komunalinių atliekų susidarymo ir tvarkymo apskaitos, todėl gali būti priimami nepagrįsti strateginiai sprendimai dėl atliekų tvarkymo būdų parinkimo. Tai įvardinta Telšių sav.
2sk. 5skir.
Nurodo dėl atliekų tvarkymo finansavimo.
110. Komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūra daugiausia kuriama ir plėtojama Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšomis. Finansavimo plano 6 priede.
2sk. 6skir.
123. Lietuvoje esamos ir (ar) kuriamos komunalinių, gaminių ir pakuočių, gamybos ir kitos ūkinės veiklos atliekų surinkimo sistemos, jų organizavimo ir paslaugos teikimo subjektai, surinkimo būdai ir infrastruktūra, finansavimas, efektyvumo rodikliai ir papildomos surinkimo infrastruktūros poreikis pateikti Plano 6 priede.
128. Nuo 2012 metų pradėta skatinti biologiškai skaidžias atliekas kompostuoti individualiai jų susidarymo vietoje. 2012–2014 metais individualių valdų gyventojams numatyta išdalyti 157 899 individualaus kompostavimo dėžes. Iki 2014 m. kovo 25 d. išdalyta 84 320 individualaus kompostavimo dėžių Šiaulių, Telšių, Klaipėdos, Kauno, Alytaus, Panevėžio ir Tauragės regionuose.
4sk. 1skir. 213. Visuotinumo principas. Vadovaujantis visuotinumo principu, viešoji komunalinių atliekų tvarkymo paslauga turi būti siūloma ir teikiama visiems komunalinių atliekų turėtojams.
4sk. 4skir. 234. Kuriant regionines komunalinių atliekų tvarkymo sistemas, turi būti vadovaujamasi solidarumo principu, kad visiems atliekų turėtojams būtų sudarytos prieinamos sąlygos naudotis komunalinių atliekų tvarkymo paslaugomis nepriklausomai nuo atstumo iki atliekų tvarkymo įrenginių. sudaryti sąlygas, kad visiems atliekų turėtojams būtų sudarytos sąlygos nepriklausomai nuo atstumo ir atliekų tvarkymo įrenginių.
255.1. registruoti komunalinių atliekų turėtojus;
255.2. nustatyti vietinę rinkliavą už komunalinių atliekų tvarkymą ir (ar) sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos sutartis su visais nekilnojamojo turto objektų savininkais arba jų įgaliotais atstovais;
255.4. pagal galimybes komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimą organizuoti kuriant regionines komunalinių atliekų tvarkymo sistemas, kooperuojantis 2 ar daugiau savivaldybių (siekiant mažinti atliekų tvarkymo paslaugų kainą). Išlaidos už komunalinių atliekų tvarkymą negali viršyti 1 procento disponuojamų namų ūkio pajamų.
Europos sąjungos teisės aktuose yra nustatyta, kad už šiukšles negalima viršyti 1% pajamų.
Ar Telšių rajonas yra atskira respublika? kadangi visi reikalavimai yra pažeisti, tai darau išvadą, kad Telšių savivaldybės taryba yra korumpuota. Priešingu atveju nėra tikslo pažeisti visai Lietuvai taikomus įstatymus.
Aš jokių atliekų neturiu, žalios atliekos kompostuojamos, o šakos sudeginamos.
Kadangi pas mus nėra teisingumo ir valdžios atstovų baudžiamumo, taip ir moralizuoja senus žmonės.
Aš 79 metų senolė, neturiu ką nešti ir atstumas yra apie vieną kilometrą.
Paskaitykite "Valstybės žiniose" arba "savivaldybės žiniose", kaip "šiukšlių mafija visiškai užvaldė administracinius teismus"
TRATC nėra nei valstybinė, nei savivaldybės institucija.
STT nerado, kad pinigų kokia dalis būtų patekusi į biudžetą ar savivaldybės sąskaitą.
Kokoj demokratinėj šaly mes gyvename, kad senukai gaudami 314 eurų pensiją ir nesinaudodami paslauga mokėti rinkliavą UAB? Sūnus 20metų gyvena Islandijoje, ten jau proanūkį turiu, o už tuščią butą reikia mokėti už šiukšles , nes šiukšlina Telšiuose ne žmogus, o butai. Ar čia ne savivaldybių reketas, palaikant seimui, nes jie nebaudžiami.
Senam žmogui sodas, tai sanatorija, nes gali pabūti gryname ore. Gyvendami daugiabutyje nėra galimybių vasarą pabūti lauke.
Prašau valstybės pasirūpinti ne tik vaikais, bet ir senoliais, mes vaikystės neturėjome, o esame nusipelnę.
Pagarbiai, Aldona Blaževičienė."
Tokių istorijų ne tik Telšiuose - tūkstančiai.
Švedijoje tiek individualių namų, tiek daugiabučių šiukšlių konteinerius (daugiabučiuose jie rakinami) paimant sunkvežimiuose įtaisytos svarstyklės ir ant šiukšliadėžių esantys brūkšniniai kodai iškart nuskaitomi suformuojant sąskaitas gyventojams.
Todėl prašome inicijuoti teisingesnį šiukšlių mokesčių skaičiavimo būdą tiek pareiškėjai, tiek ir kitiems mažų pajamų asmenims, pvz. tokį, kaip Švedijoje, kai šiukšlių rinkliava skaičiuojama pagal svorį, kas yra ne tik teisingiau, bet ir verčia žmones rūšiuoti šiukšles, nes tai mažina jų išlaidas.
Atsakymą man siųskite el. paštu, o pareiškėjai - paštu.
Priedai: mano raštas Telšių merui ir jo atsakymas.
Seimo narys Naglis Puteikis
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą