Video reportažas apie užteršto dumblo perpylimą iš vienos vietos į kitą Klaipėos piliavietes užutekyje. Kartu pateikiame su 2009 07 14 d. Balticum-TV žinių reportažą apie tai. Atkreipkite dėmesį, kaip į vandenį kaušas meta vamzdžius, senus trosus ir būtent į tą vietą, kur švartuosis jachtos ir kateriai. Tokiu būdu kyla grėsmė, kad tie trosai apsivynios aplink laivų sraigtus, padarydami jiems didelę žalą:
N.P.: kad nenustebtumėte dėl žemiau straipsnyje pateikiamos informacijos apie Klaipėdos piliavietės akvatoriją, informuoju: 2000-2004 metasi dirbau šalia šios akvatorijos įsikūrusioje AB „Klaipėdos laivų remontas" direktoriumi. Tuo metu 70 proc. šios įmonės akcijų valdė Klaipėdos apskrities viršininko administracija, kuriai vadovavo TS-LKD narys Laisvūnas Kavaliauskas.
Atsistatydinus Vagnoriaus vyriausybei atsistatydino visi ministrai ir viceministrai, tarp jų - ir aš. Klaipėdos apskrities viršininko administracija vargo su AB „Klaipėdos laivų remontu", nes ankstesni vadovai niekaip nenorėjo vykdyti savivaldybės, o vėliau – ir Vyriausybės sprendimų, kad įmonė pasitrauktų iš Klaipėdos piliavietės teritorijos ir Danės užutekio, kuris anksčiau buvo šios pilies gynybiniu grioviu akvatorijos. Todėl pakvietė mane, kaip paminklosaugininką, kad daugiau atstovaučiau ne remontininkų, o kultūros vertybių interesus ir paskyrė mane direktoriumi. Įmonė faktiškai jau buvo bankrutavusi.
Klaipėdos apskrities viršininko administracija tikėjosi, kad perduosiu minėtas teritorijas, o įmonė bankrutuos. Piliavietės teritorijas perdaviau, bet interesus ir pinigų srautus suderinau taip, kad iš 300 darbuotojų palikus dirbti 130 ir įvedus nevogimo, bei taupymo režimus, pavyko gražinti visas skolas - 7,2 mln.Lt įmonė tapo pelninga.
Tada ją nusižiūrėjo B.Lubys ir R.Dargis ir per pusę susimetę ją nupirko iš Turto fondo. Pusvelčiui, be abejo.
Buvau atleistas iš darbo paskutinę dieną prieš Vyriausybei patvirtinant privatizavimo programą, nes „kėliau bangas" dėl per mažos kainos
Bet įmonė liko gyva, su 130 žmonių toliau dirba ir uždirba, o šalia esanti piliavietė bei jos užutekio akvatorija viena kitai padeda dirbti ir uždirbti, nes ten kuriasi restoranai, jachtklubai.
Svarbu, kad neužsipiltų patys save gamybinėmis atliekomis, kurios vis dar likusios minėtos jachtų uosto, esančio užutekyje, dugne.
Dėl gamtosauginės veiklos tuo metu, kai vadovavau AB „Klaipėdos laivų remontui" 2000-2004 m.: kai tik pradėjau dirbti, tuoj pat buvo uždrausta ir, kas svarbiausia realizuotas tas draudimas bet kokias pavojingas atliekas mesti ar į šiukšlių konteinerius ar į vandenį, visos tokios atliekos, kurios buvo daug metų slepiamos, buvo deklaruotos Aplinkos apsaugos departamente, buvo surastos, atkastos ir išvežtos į specialius sąvartynus nikelio-kadmio akumuliatorių, galvanizavimo cecho , panaudotų tepalų saugyklos, talpos, konteineriai r pan. Tam buvo panaudotos didelės šios įmonės apyvartinės lėšos, kas kėlė didelį įmonės profsąjungos nuogąstavimus, nes jie prašė nieko neveži, palikti ateičiai, o tas gamtosaugines išlaidas paversti priedais prie algų darbuotojams.
Susvyravo Klaipėdos aplinkosaugininkų vadovo kėdė
Asta Aleksėjūnaitė „Klaipėda" 2009-07-23, 09:45
Aiškinsis: kol aplinkosaugininkai ieškos, kas užteršė uostelį, jų vado tinkamumu užimamoms pareigoms domėsis aplinkos ministras.
Incidentai Pilies uostelyje Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento vadovui gali kainuoti karjerą.
Gargždų bendrovės „Hidrostatyba" atliekami Pilies uostelio dugno lyginimo darbai įtarimų sukėlė Seimo Aplinkos komitetui. Vakar komiteto pirmininkas Jonas Šimėnas dienraščiui patvirtino, kad susipažinę su filmuota šių darbų medžiaga komiteto nariai neteko žado.
„Pirmiausia, mes šokiruoti, kad aiškiai matomos šiukšlės ir užterštas dumblas pilamas atgal į vandenį. Antra, įtarimų kelia Klaipėdos aplinkos apsaugos departamento leidimas šį dumblą ten pilti. Pirminiame leidime jis turėjo būti išgabentas į dumblo skandinimo aikštelę. Šis dumblas jokiu būdu negali būti išverstas net ir jūroje. Aš pats pasiprašiau asmeniškai dalyvauti paimant šio grunto mėginius. Ir paskutinis klausimas, kurį svarstė komitetas, – Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento vadovo Andrius Kairio tinkamumas užimti šias pareigas. Komitetas raštu kreipėsi į aplinkos ministrą, prašydamas tai išsiaiškinti", – dienraščiui "Klaipėda" sakė J.Šimėnas.
Aplinkos komiteto nariai, peržiūrėję Kultūros paveldo departamento Klaipėdos padalinio vadovo Naglio Puteikio pateiktą medžiagą, klausė A.Kairio, kodėl jis leido vykdyti tokius darbus.
„A.Kairys netgi gynė ūkio subjekto interesus, bandė pateisinti, teigė, kad čia viskas gerai. Aplinkosauga šioje istorijoje – paskutinėje vietoje", – piktinosi J.Šimėnas.
Tai ne vienintelis incidentas Pilies uostelyje. Negana to, kad aplinkosaugininkų sustabdytus darbus bendrovė „Hidrostatyba" vėl pradėjo, vėlų antradienio vakarą uostelyje buvo pastebėtas išsiliejęs dyzelinas.
Jūros aplinkos apsaugos agentūros vadovas Raimondas Šatkauskas aiškina, jog galėjo išsilieti pora kibirų degalų, tačiau liudininkai tikina, kad naktį dyzelino plėvelė pasklido trečdalyje uostelio teritorijos.
„Inspektorius nuo ryto vaikšto ir ieško kaltininkų. Kas galėjo užterši – mes nežinome", – aiškino R.Šidiškis.
Jūrų aplinkos apsaugos agentūros vadovas tikino, kad uostelyje esą daug jachtų, degalai galėjo išsilieti iš bet kurios iš jų.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą