2009-10-02

Unikalus tiltelis rūdija baloje, jo restauravimo lėšos pradingo

Nuotraukose  - pasukamas Klaipėdos piliavietės tiltelis 1933 m., 2005 m., jo nukėlimas 2008 m. ir jo liūdna dalia rūdyti baloje 2009 metais.

N.P.: Įdedu informaciją apie slaptus sandėrius ir nuo visuomenės nuslėptas manipuliacijas tarp Klaipėdos m. mero, laivų remonto įmonės ir UAB „Hidrostatyba", kurių rezultatai – dingusios ES lėšos, o už šiuos pinigus turėtas restauruoti  ir istorinis tiltelis riogso surūdijęs baloje.

Achemos grupė puolė dalį informacijos neigti (žr. šio straipsnio apačioje), bet nepaaiškino, kur prapuolė ES lėšos, skirtos tiltukui restauruoti ir kokiu būdu AB „Klaipėdos laivų remontas", priklausantis minėtai grupei, atsikratė pasukamojo tiltelio neva jį perduodami savivaldybei. O iš tikrųjų įmonė blefuoja, tokiu būdu kratosi atsakomybės ir įsipareigojimų, nes tiltelio jie niekam nei neperdavė, nepardavė, ar kaip kitaip neperlaido. Kaip buvo, taip ir liko šis tiltelis įmonės nuosavybe su įsipareigojimu jį restauruoti:

Grėsmė unikaliam istoriniam Klaipėdos pilies tiltukui

ve.lt, kl.lt; balsas.lt, valstietis.lt

Prieš pusantro šimto metų pastatytam unikaliam pasukamam tilteliui Klaipėdos piliavietės užutekyje kilo grėsmė: jo savininkai nori jį pakeisti visiškai nauju tiltu, o senąjį išmontuoti.

Bet to, jo restauravimui skirtos Europos Sąjungos lėšos jau panaudotos kitur - naujų krantinių įrengimui, todėl senajam tilteliui sutvarkyti pinigų nebeliko.

Viešą konkursą šio tilto restauravimui laimėjo  UAB „Hidrostatyba". Pagal darbų grafiką tiltas turėjo būti restauruotas dar pernai birželį mėnesį. Tačiau statybininkai tiltą 2008 m. išmontavę ir nuvalę nuo jo dažus, paliko jį rūdyti baloje, nors pagal suderintą projektą ir išduotą leidimą jis turėjo būti tvarkomas taip, kad ant jo nelytų. Statybininkai darbų niekaip nepradeda ir vilkina, aiškindami, kad neranda kniedytojų, nors jų pakankamai dirba šalia įsikūrusiose laivų statybos įmonėse.

Klaipėdos m. savivaldybės teikimu ES lėšų panaudojimą administruojanti viešoji įstaiga prie Ūkio ministerijos „Lietuvos verslo paramos agentūra" šio tiltuko remontą iš sąmatos išbraukė, o tam anksčiau numatytus pinigus panaudojo naujų Danės krantinių įrengimui.

Šio tiltuko savininkas AB „Klaipėdos laivų remontas" tiltuką restauruoti atsisako, vietoje jo nori įrengti naują, modernų, o senąjį  - išmontuoti. Privatizuojant AB „Klaipėdos laivų remontą" buvo įrašyta sąlyga naujiems savininkams restauruoti įmonei priklausančias kultūros vertybes, tarp jų – ir minėtąjį tiltelį. Už tai įmonės pardavimo kaina buvo sumažinta iki minimumo. Dabar naujieji šios įmonės savininkai UAB „Eika" ir AB „Achema" įsipareigojimų, duotų valstybei privatizavimo metu, kratosi.

1855 m. įrengtas vienintelio tokio tipo Baltijos pajūryje iki šių dienų išlikęs pasukamas tiltelis yra įrašytas į valstybės saugomų kultūros vertybių registrą. Jis padarytas iš kniedyto plieno, papuoštas grandinėmis, todėl prieš karą vadintas „Grandinių tiltu".

Dviejų žmonių rankomis valdomu svertu tiltas būdavo pasukamas taip, kad po juo esančia Danės atšaka jachtos ir laivai įplauktų į Klaipėdos piliavietės gynybinį griovį – fosą, kurioje šiuo metu įsikūręs jachtklubas.

Šis tiltukas buvo ikikarinės Klaipėdos įžymybė ir puošmena, jo pasukimo susirinkdavo žiūrėti žmonių minios.

Iki 2007 metų šis rankomis sukiojamas tiltukas puikiai veikė ir taip sutraukdavo minias žmonių. Ypač juo domėdavosi, šalia jo fotografuodavosi ir prašydavo leisti tiltuką pasukinėti turistai iš kruizinių laivų.

Kultūros paveldo departamento Klaipėdos teritorinis padalinys kategoriškai nesutinka su šio unikalaus objekto suniokojimu, nesutinka kad jo vietoje būtų statomas naujas tiltas, reikalauja, kad senasis unikalus tiltelis būtų restauruotas taip, kaip numatyta suderintame projekte, kad jis būtų atstatytas į savo seną vietą ir toliau rankomis sukiojamas džiugintų miestiečius bei turistus.

Todėl šiuo klausimu prašome žiniasklaidos ir visuomenės pagalbos .

 

N.P.: Achemos grupė puolė dalį informacijos neigti, bet nepaaiškino, nei kur prapuolė ES lėšos, skirtos tiltukui restauruoti ir kokiu būdu AB „Klaipėdos laivų remontas", priklausantis minėtai grupei, atsikratė pasukamojo tiltelio neva jį perduodami savivaldybei:

Koncernas „Achemos grupė"

Pranešimas žiniasklaidai

2009 m. spalio 01 d.

Papildoma informacija: Edgaras Valeckas

Tel. 8 46 399 196; Mob. 8-620 63042 El. p. edgaras.valeckas@klasco.lt

„Klaipėdos laivų remontas" svarsto galimybę statyti naują tiltelį

AB „Klaipėdos laivų remonto" užsakymu dvi projektavimo įmonės pateikė pasiūlymus dėl naujo tiltelio statybos per kanalą ties Pilies jachtų uostu. Planuojama, kad vystant projektą „Jūros vartai" ir didėjant laivybai Pilies jachtų uoste šiuo metu rekonstruojamas metalinis pasukamas tiltelis nebus pajėgus susitvarkyti su padidėjusiu apkrovimu.

„Mūsų užsakymu atliekamoje studijoje numatoma, kad toje pačioje vietoje galėtų būti du tilteliai. 19 amžiaus pasukamas tiltelis galėtų būti naudojamas ypatingomis progomis ar per šventes, o kasdien žmonių srautai galėtų būti nukreipti naujuoju tiltu", - sako „Klaipėdos laivų remonto" generalinis direktorius Alvydas Butkus.

Anot jo, įmonė naująjį tiltą, kuris kainuotų kelis šimtus tūkstančių litų, planuoja statyti savo lėšomis. Projektuotojams iškeltoje užduotyje siekiam, kad esamoje teritorijoje gerai derėtų tiek senasis, tiek naujasis tiltai.

„Dar nėra aišku, kada naujasis tiltas galėtų būti pastatyta, tačiau šiandien „Klaipėdos laivų remontas" suinteresuotas, kad kuo greičiau ir patogiau būtų atkurtas pėsčiųjų judėjimas į kruizinių laivų terminalą per tiltelį, nes čia dirba ir viešbutis, maitinimo įstaigos, parduotuvė, - sako A.Butkus.

Tiltelis reikalingas ir pilnaverčiams jachtų ir pramoginių laivų uostui funkcionuoti.

Šiuo metu rekonstrukcijai nukeltas senasis metalinis pasukamas tiltelis yra Klaipėdos miesto nuosavybė. Savivaldybė rūpinasi jo atstatymu. Tikimasi, kad tiltelis į savo vietą sugrįš jau kitais metais.

„Klaipėdos laivų remontas"  ir jo savininkai labai kruopščiai vykdo įmonės privatizavimo sutartyje užfiksuotą nuostatą atstatyti įmonės teritorijoje esančias kultūros vertybes. Jau rekonstruoti senieji pastatai: Ryžių malūnas, Keltininko namelis, Liejyklos pastatas. Taip pat vystant teritoriją bus išsaugotas ir unikalus techninio paveldo statinys – laivams iš vandens ištraukti remontui naudotas elingas.

 

N.P.: apie tai – šiuose straipsniuose:

Pilies uoste - du tilteliai? ve.lt; 2009 10 01

Paminklosaugininkai patys muša - patys rėkia VE 2009 10 02

Paveldosaugininkai: istoriniam Klaipėdos tilteliui iškilo grėsmė 15 min. 2009 10 01

2 komentarai:

dayan rašė...

taigi pats ir pudai ta savo tilteli, per tave restoranas bankrutavo

Naglis Puteikis rašė...

Tiltelis nukeltas pačios AB "Klaipėdos laivų remontas" iniciatyva, nes "Navalio" viešbutis, kuris nuomavo tą restorano pastatą , nemokėjo laiku nuomos. Dabar vietoj jo - savi , remontininkų chebra, įsikūrė.