2009-07-14

ES lėšų įsisavinimo būdas – povandeninis duobių lyginimas

Nuotraukoje: povandeninis dugno gruntas jį iškasus laivo 'Ulina' kaušu, per pietų pertrauką buvo perpilamas už kelių metrų atgal į vandenį, nors turėjo būti išvežamas į specialų grunto sąvartyną jūroje.

N.P.: reikia tautiečius pasveikinti su itin išradingu nauju ES lėšų įsi(pasis)savinimo būdu ir nauju Lietuvos indėliu į uostų statybą, kurio pasaulis dar neregėjo – nuo povandeninio kalnelio gruntą nukasa, kad į šalia esančia povandeninę duobę užlygintų. Tik kažkodėl iš ryto iškastą ir ant laivo denio suverstą dumblą pila atgal per pietų pertrauką , prieš tai žvalgus išdėstę aplinkui.

Reikės pasiūlyti Uosto direkcijai, kad taikytų šitą dugno išlyginimo technologiją, nes jie šioje srityje labai atsilikę  - Kuršių marių uosto dugnas pilnas nelygumų. Kaip tik tokiam išlyginimui galima būtų panaudoti 100 mln. Lt, numatytų iš ES biudžeto Šventosios uosto statybai. Juk kam mums tas naujasis Šventosios uostas, jei Klaipėdos uosto dugnas neišlygintas.

 

IŠKASTAS KLAIPĖDOS PILIAVIETĖS UOSTELIO POVANDENINIS GRUNTAS SUPILAMAS ATGAL Į VANDENĮ

Pranešimas spaudai

2009 07 14

Klaipėdos Piliavietės užutekyje įsikūrusiame jachtų uostelyje numatytas išvežti povandeninis dugno gruntas jį iškasus buvo perpilamas už kelių metrų atgal į vandenį, nors pagal išduoto leidimo sąlygas turėjo būti išvežamas į specialų grunto sąvartyną jūroje.

Tai paaiškėjo, kai pagal piliečių skambučius už ES, Vyriausybės ir Klaipėdos m. savivaldybės pinigus vykdomus jachtų uosto įrengimo darbus patikrino Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentas.

Šių

darbų rangovo Gargždų UAB "Hidrostatybos" statybos direktoriaus pavaduotojas Arvydas Biesevičius ir nusamdyto laivo „Ulina" įgula aiškina, kad jie neva kaip kelininkai lygina po vandeniu esančius kauburius, nes projektuotojai neva liepė užpilti povandenines duobes šalia esančiu povandeninio dugno gruntu.

Laivas „Ulina" savo povandeniu siekiančiu kaušu Pilies uostelyje priešais AB "Klaipėdos laivų remontas" administracinį pastatą iškastą dumblą kelias savaites kasdien pildavo į savo triumą. Pietų pertraukos metu "Ulina" iškastą dumblą iš savo triumo tuo pačiu kaušu jau vertė už kelių metrų  - į Pilies uostelio akvatoriją priešais Mažosios Lietuvos muziejaus krantinę.

Pagal aplinkosaugininkų išduotą leidimą gruntas turėjo būti išvežtas į specialų povandeninio grunto sąvartyną, o ne išpilamas atgal.

Tiek kabinant iš dugno gruntą, tiek išpilant jį atgal į vandenį kartu su nuosėdomis po jachtų uosto akvatoriją pasklido dumblas, šiukšlės, kiti teršalai, angliavandenilių dėmės. UAB "Hidrostatybos"darboutojai grubiai pažeisdami aplinkosaugos reikalavimus nenaudojo jokių plaukiojančių atitvėrimo užtvarų (bonų). Todėl jiems gręsia administracinės baudos.

Praeiviai per pastarąjį mėnesį, matydami tokį vandens teršimą, ne kartą kvietė aplinkosaugininkus, tačiau jie atvyko tik šiandien.

Statybininkų minimas neva povandeninių duobių užpylimas Europos Sąjungos uostų gilinimo darbų istorijoje taikomas pirmą kartą.

Kadangi neužtenka ES lėšų, Klaipėdos savivaldybė "Hidrostatybai" už krantinių ir Piliavietės jachtų uosto įrengimo darbus skolinga per 10 mln. Lt ir planuoja šiuos pinigus pasiskolinti iš bankų už dideles palūkanas.

 

Publikacijos šia tema:

Kaltina neteisėtais darbais dėl povandeninio grunto 2009-07-14 18:09 15min.lt

Gilinant Pilies uostą užfiksuotas pažeidimas Diena Media inf. 2009-07-14, 17:11

3 komentarai:

i love $ rašė...

oba! eisiu maudytis tenais!

Naglis Puteikis rašė...

to i-love USD: Kosminio skafandro prašau neužmiršti, nes plaukai nuslinks per akimirką.

Naglis Puteikis rašė...

to i-love USD: Kosminio skafandro prašau neužmiršti, nes plaukai nuslinks per akimirką.